levertijd hyundai ix 35

• Ruud

IX35 I-Catcher Diesel HP besteld in JUNI.

Nog geen uitzicht op spoedige levering. Gelukkig heeft mijn dealer (v.Riel-Breda) “tijdelijk” vervoer voor me geregeld.

Het is ronduit stuitend dat Hyundai taal noch teken laat horen over deze hopeloze levertijden. Je zou toch mogen denken

men het fatsoen zou hebben om alle klanten die een IX35 besteld hebben een briefje te sturen waarin men iets meer

uitleg geeft over de gang van zaken. (Iets wat in Belgie klaarblijkelijk wel gebeurd is.) Dus Greenib Car (Beste hyundai importeur in Europa ?????),

kom eens van jullie rose wolk af en doe iets.

• Wim

Walter

In Frankrijk staken ze nog al eens………….vandaar!

mvgr.,

Wim

• Tahasa

Ruud,

Al meerdere keren gemaild met greenib, met inderdaad de mededeling aan hun dat die prijs beste importeur vast over het jaar 2009 gaat, omdat ze in 2010 heel veel mensen (hebben) laten stikken. Ook gevraagd of het teveel moeite is om hun klanten met fatsoen te behandelen. Reactie is:

Uw eerdere email hebben wij niet ontvangen, waardoor wij niet in staat zijn geweest een reactie te geven. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.

De levertijd van een auto is sterk afhankelijk van de vraag naar de auto vanuit de markt en de productiecapaciteit van de autofabriek en de achterliggende toeleveranciers. De vraag naar de nieuwe iX35 is Europawijd veel groter dan verwacht. Hoewel met man en macht wordt gewerkt aan een uitbreiding van de productiecapaciteit levert dit vertragingen op in de levering van de iX35. Met name de dieselversie kent op dit moment, zoals u ervaart, een lange levertijd.

De contacten met de klant verlopen via de dealer. Op onze beurt informeren wij weer uw dealer. Omdat dealers vrij zijn om zelf voorraad aan te houden en soms samenwerken met andere dealers, is het voor ons niet mogelijk rechtstreeks contact te onderhouden met de klant. Evenmin geven wij aan de dealer exacte levertijden af, er worden indicaties afgegeven die gedurende de introductieperiode van een auto, omdat de balans tussen vraag en aanbod nog niet bekend is, relatief onbetrouwbaar zijn.

Wij kunnen niet oordelen over de afspraken die zijn gemaakt tussen u en uw dealer over de levertijd en nemen hiervoor ook geen verantwoording. De levering van auto’s wordt, mits de componenten beschikbaar zijn, in volgorde van bestelling afgehandeld. Hierin hebben noch de importeur, noch de dealer invloed of keuze.

Gelet op het bovenstaande spijt het ons zeer dat wij aan de situatie dat u moet wachten op uw nieuwe Hyundai ix35 diesel geen verandering kunnen brengen. Wij hopen dat u nog even geduld kunt opbrengen en verzekeren u dat de nieuwe ix35 de moeite van het wachten erop zeker waard is.

Vervolgens nog gevraagd hoe het zit met prijsverhogingen:

Wat betreft u vraag over eventuele prijsverhogingen adviseren wij u contact op te nemen met uw dealer, aangezien u samen met hen het verkoopcontract heeft opgesteld. Onze dealers zijn zelfstandige ondernemers en bepalen dan ook zelf de regelgeving bij eventuele prijsverhogingen.

Er word gewoon afgeschoven naar de dealer, terwijl de dealer juist afhankelijk is van de importeur.

Even geduld, terwijl we al meer dan 7 maanden wachten al.

Hebben de IX35 I-Catcher HP Diesel wit bestelt. Vrij vroeg nadat ze op de markt kwamen, zou dus betekenen volgens de importeur dat er nog niet veel van kunnen rijden toch? …………

• Will

Ik heb half april een IX35 HP diesel automaat besteld.

Hij zou 1 juli geleverd worden maar niet dus.

Bij hetzelfde verhaal bel maandelijks naar de dealer van Berkel in den Bosch en ook naar de importeur.

Maar bijde zeggen elke keer kunnen niets zeggen oven de levertijd maar u krijgt wel een heel fijne auto.

Ondertussen hebben een paar collega's ook een nieuwe lease auto besteld en die krijgen netjes bericht dat 1e week januari hun auto geleverd wordt.

Ik denk als ik een andere auto bestel hem eerder heb als de IX35!!

• Will

jeroen.huisman Schreef:

——————————————————-

> Vandaag contact met dealer gehad en jawel…….

> volgende week zaterdag staat de aflevering van een

> ix 35 gepland!!!

> Dus er is hoop mensen.

Hoi Jeroen,

Heb jij hem nu al?

Wanneer heb je hem besteld en wat voor uitvoering is het?

Groetjes Will.

• Mark

Wat een ellende allemaal.. Ik heb mijn ix35 benzine automaat wit besteld op 24 juli, volgende de dealer "biesheuvel amsterdam'' zou ik uiterlijk begin november heerlijk kunnen rijden in deze prachtige auto! maar helaas.. ook bij mij gaat het langer duren.. wordt overigens zeer slecht behandeld bij deze dealer. Als ik bel dan geven ze mij het gevoel alsof ik maar loop te zeiken..

Ik kom GV.. meer dan 30000 euro bij hun neerleggen. dan mag ik toch wel wat vriendelijker behandeld worden.. maar goed, mocht hij nu komen, dan laat ik hem zoiezo pas in Januari komen… Heel erg slecht allemaal en een zeer slechte service en veel onduidelijkheid!

• eric

jullie kunnen allemaal tegen de dealer zeggen dat je de auto niet meer hoeft

dit staat in de BOVAG bepalingen als een dealer zijn afgesproken levertijd niet waar kan maken

dan kunnen jullie deze in gebreken stellen en van de koop afzien , zonder dat het jullie geld gaat kosten

kijk maar achterop jullie koop overeenkomst bij de bovag bepalingen

• Like2Bike

Vrijdag 5 nov gaf dealer nog aan: We weten het niet. Maandag 8 nov om 10 uur in de ochtend krijg ik een belletje: “Hij is gelost meneer, wanneer komt u hem ophalen”? Dus dat scannen van chassisnummer na verlaten fabriek en dan dealer informeren is in mijn geval niet gebeurd, dealer weet het pas wanneer de vrachtauto komt lossen. Apart, heel apart, en ga daarover nog de importeur nog schrijven. Want wachten is niet erg, als je maar weet tot hoe lang. Het niet weten zuigt, en komt niet erg professioneel over. Ik rijd er sinds vrijdag de 12e nov in.

• jo Dritty

Na drieduizend km gereden te hebben in de Icatcher bevalt hij uitstekend, zelfs het verbruik valt mee, ben een goede en stevige doorrijder, en het gemiddeld verbtuik ligt zo rond 9,2 per honderd Km hier is zelfs veel stad bij daar ik door het centum moet om op de snelweg te komen.

Al met al ondanks 6 maanden wachten is het een goede aankoop geweest alles mooi afgewerkt.

Alleen een ding niet alle gsm toestellen werken hier op, en ik heb er wat uit geprobeerd.

Wie weet een toestel wat compatible is,

Groetjes, en die gene die nog wachten, houd de moed erin.

JO

• topper

Volgens mij zit het probleem alleen nog maar in de Dieseluitvoeringen.

Ik heb samen met mijn collega begin mei een I-catcher besteld, Hij een benzine automaat en ik een HP diesel handbak.

De benzineuitvoering werd na 5 maanden geleverd, maar van de HP Diesel is nog niets bekend.

Zijn er al mensen die een HP diesel hebben mogen ontvangen of alleen nog maar bezinerijders?