levertijd hyundai ix 35

• Pierre Vereecken

Bob

Ik had mei 2010 CRDI diesel besteld voor levering 31/8/2010 is altijd maar uitgesteld nu stond ik al voor levering 31/1/2011 op 20/12/2010 heeft de verdeler me tot bij hem doen komen met een voorstel van een 1700 crdi diesel en die stond al bij importeur en die zal deze week bij deler zijn dus de 1700 diesel zijn al aan het bollen ik ga hem volgende week ophalen .

• Bart

Beste Allemaal,

Ik heb vernomen van mijn dealer dat de 2 liter diesels besteld NA september, pas in het derde kwartaal van 2011 geleverd gaan worden.

Mijn wagen I-catcher, 2 liter benzine, automaat en 4x4, zou eerste kwartaal 2011 geleverd worden, ook dit is nu opgeschoven naar het tweede kwartaal.

Kortom wachten, wachten en nog eens wachten!!

gr. Bart

• Johan

Zoals ik reeds gisteren meldde, hier in België dezelfde problemen. Bestelling gedaan einde maart 2010.

Geen enkele communicatie vanuit de importeur, wel 2 mailings ontvangen (tevredenheidsenquête).

Gisteren naar de garage gegaan en “bad news”, geen verdere datum bekend. Al de 2 liter diesels hebben ze gezet op september 2011… Ik heb gisteren, na 9 maanden, beslist om de wagen af te zeggen… ben vandaag naar andere merken gaan kijken en ja hoor einde van de maand rijd ik rond in een andere SUV van een

goed Europese constructeur! Mijn geduld was op en nog eens 9 maanden wachten kan ik niet opbrengen.

• Bob

Als het waar is dat Hyundai alle 2.0 diesels pas in september 2011 gaan uitleveren dan ga ik mijn order cancelen:(. Ik betwijfel het overigens8-). Er gaan behoorlijk wat geruchten de ronde dat Hyundai problemen heeft met het uitvoeren van de diesel motoren uit Korea. Maar er zijn ook klanten die vele maanden wachten op een benzine motor welke schijnbaar in Europa worden geproduceerd. Ik heb het vermoeden dat de fabriek waar de IX35 wordt gemaakt haar eigen producten voorrang geeft(td). Volgens mij zijn de motoren in de KIA Sportage gelijk aan die van de Hyundai IX35. Ondanks dat de IX35 eerder op de markt is gekomen zie ik meer KIA's rondrijden (ook diesel). Ik blijf het allemaal maar merkwaardig vinden. Ik heb al meerdere malen bij Hyundai aangeklopt en aangedrongen op meer informatie, maar helaas! Het enige wat we kunnen doen is afwachten of cancelen van de order:X.

• Pierre Vereecken

Bob

Ik had een 2.0 CRDI ix35 besteld 15/5/2010 en op 20/12/2010 kon de importeur nog niet zeggen wanneer hij ging geleverd worden dan heb ik beslist een 1700 CRDI te nemen en die is 6/01/2011 al binnen gekomen bij mijn deler dus volgende week bol ik er mee. ik heb hem gisteren al bij mijn deler weesten bewonderen. Dus de 1700 crdi die later zijn uitgekomen die hebt ge rapper dan de 2.0CRDI.Wie verstaat er hem nog aan

Pierre uit Dendermonde Belgie

• Bob

Bedank Pierre. Ik zal eens informeren naar de 1.7 CRDI of deze in Nederland ook sneller leverbaar is.

• Willy

Maak je geen illusies… ik wacht al bijna 7 maanden op een 2.0 benzine.

Ben eergisteren weer eens langs geweest bij de dealer en ja en worden er wel uitgeleverd, maar dat zijn meestal de 2 goedkoopste uitvoeringen zonder extra's ( dus geen automaat en geen 4x4 ).

Het 2.0 diesel probleem schijnt toch in dat balansassen verhaal te zitten ( gelezen op een australisch forum ).

De fabriek heeft vorig jaar een planning gemaakt en aan de hand van die planning zijn de contracten met de toeleveranciers gemaakt.

Nu blijkt dat er meer i-catchers e.d. worden besteld, dus heeft de fabriek problemen met bijvoorbeeld de panoramadaken, want de toeleverancier kan er gewoon niet meer maken.

Ik heb de pech een 2.0 i-catcher benzine, automaat met 4x4 te hebben besteld, dus……. wachten !

gr.

• Bob

Hallo Willy,

Ik heb net contact gehad met de dealer. Hij kon mij vertellen dat een 1.7 diesel ook een erg lange levertijd kent, dus blijf ik bij de 2l diesel. Ik heb geen panoramadak, geen 4x4 en geen automaat en toch word ik geconfronteerd met lange levertijden (ook 7 maanden). De dealer heeft vanuit de importeur nu wel een mogelijke levertijd gekregen, over 2 à 3 maanden zal de auto er zijn8-).

We zullen zien. Ik ben inmiddels wel een beetje aan het oriënteren naar een alternatieve auto.

• Willy

Hoi,

Wij (mijn vrouw en ik) hebben ook rondgekeken, maar kunnen niets vinden wat we mooi vinden.

Quaqai..saai,

Outlander te groot,

RAV4 niet stoer en stugge vering,

zuster model de Sportage ook erg lange levertijden en de achterkant is zo bol,

Honda CRV te duur

Dus wij blijven maar wachten….

• DW te E

Willy Schreef:

——————————————————-

> Maak je geen illusies… ik wacht al bijna 7

> maanden op een 2.0 benzine.

>

> Ben eergisteren weer eens langs geweest bij de

> dealer en ja en worden er wel uitgeleverd, maar

> dat zijn meestal de 2 goedkoopste uitvoeringen

> zonder extra's ( dus geen automaat en geen 4x4 ).

>

> Het 2.0 diesel probleem schijnt toch in dat

> balansassen verhaal te zitten ( gelezen op een

> australisch forum ).

>

> De fabriek heeft vorig jaar een planning gemaakt

> en aan de hand van die planning zijn de contracten

> met de toeleveranciers gemaakt.

> Nu blijkt dat er meer i-catchers e.d. worden

> besteld, dus heeft de fabriek problemen met

> bijvoorbeeld de panoramadaken, want de

> toeleverancier kan er gewoon niet meer maken.

>

> Ik heb de pech een 2.0 i-catcher benzine, automaat

> met 4x4 te hebben besteld, dus……. wachten !

>

> gr.

Hij komt er aan. Echt….het kan even duren maar dan heb je ook wat. Ik heb een I-catcher 4x4 benzine op 12 mei 2010 besteld via een leasemaatschappij. 4 januari 2011 heb ik hem opgehaald. Super auto. Heb nog geen problemen met het sturen etc. meegemaakt. Wel een aardige slurpschuit maar dat zal nog wel nieuwigheid zijn.

Is toch best wel de moeite waard om te wachten al is dit niet meer van deze tijd. Maar goed.

Heb er overigens 18" LM velgen met winterbanden onder liggen maatje 235, als een blok op de weg.

Wacht alleen nog op de sidebars met steps.