levertijd hyundai ix 35

• Dick

Goededag mede-wachtenden,

Onderstaande tekst vanaf de site van de Hyundai fabriek in Tsjechie:

Planned shutdown and annual vacation in HMMC plant

As the other carmakers, also the Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) company will stop its production lines for two weeks in summer so that the regular annual control and maintenance of all production equipment could be done. All HMMC employees, except of maintenance staff, will take a leave for two weeks from 1st to 14th August. The production will be restored on Monday 15th August morning.

De komende 2 weken dus GEEN Hyundai - produktie !!!!!!!!! Fijn weekend!!

• Dennis

Wij hadden onze ix35 1.6 style sirius silver op 16 oktober besteld en deze is geleverd op 1 juli. Geloof me, het wachten is inderdaad schandalig lang (zeker met het gebrek aan communicatie/informatie van de importeur), maar het is het waard. Wat een geweldige auto. En daarnaast wat is een goed alternatief:

Kia Sportage –> ook lang wachten en is duurder en zeker van binnen minder mooi (vind ik)

Mitsubishi ASX –> op alle fronten net ietsjes minder, wel stoere neus, kleinere kofferbak

Nissan Qashqai –> leuk, inmiddels wel gedateerd en hier komt geloof ik binnenkort een nieuwe versie van.

En er zijn er nog wel meer, maar de ix35 blijft in mijn ogen de beste keuze. Dus nog even doorbijten.

• Frits

Ben het helemaal met je eens… Mijn IX35 komt begin volgende week in NL aan waarna ik hem eind augustus zal krijgen (mede door mijn eigen vakantie).. Ruim 8 maanden geduurd maarja, de alternatieven zoals Sportage en Qashquai hebben ook wachttijden van minimaal 6 maanden momenteel.

Ik rij nu al 2 maanden een IX35 als voorloop-auto dus ben er al helemaal aan gewend. Kan alleen maar be-amen dat het een zeer mooie en prettige auto is om in te reden. Het enigste nadeel dat ik tot nu toe gevonden heb is dat (door de hoge zit en portiersraam) het soms lastig is om een kaartje te pakken uit een parkeerautomaat… Dan kun je half uit het raam gaan hangen.

Ochja, er zijn ergere dingen te bedenken :)

Nog een paar weken geduld en dan rij ik in mijn eigen IX35… Gelukkig net op tijd geleverd voor de vakantie-sluiting van de nieuwe Hyundai fabriek in Tjechie.

Dennis Schreef:

——————————————————-

> Wij hadden onze ix35 1.6 style sirius silver op 16

> oktober besteld en deze is geleverd op 1 juli.

> Geloof me, het wachten is inderdaad schandalig

> lang (zeker met het gebrek aan

> communicatie/informatie van de importeur), maar

> het is het waard. Wat een geweldige auto. En

> daarnaast wat is een goed alternatief:

> Kia Sportage –> ook lang wachten en is duurder

> en zeker van binnen minder mooi (vind ik)

> Mitsubishi ASX –> op alle fronten net ietsjes

> minder, wel stoere neus, kleinere kofferbak

> Nissan Qashqai –> leuk, inmiddels wel gedateerd

> en hier komt geloof ik binnenkort een nieuwe

> versie van.

• Sander

Hoi Berry,

Heb je meer info betreft die led (kosten, aantal leds, locatie, foto wellicht)? Ik laat deze namelijk bij de dealer inbouwen maar vind ze niet echt fel. Bij de Sportage zie je ze heel goed overdag.

Bedankt!

• mark

hoi medewachters het moet niet gekker worden bij hyunda.

wat lees ik op de website van de anwb je zal het ook wel niet geloven

Tussen 5 en 8 maanden wachttijd

03 augustus 2011 - De Hyundai ix35 is zo populair dat het merk extreem lange levertijden kent. Vooral de dieselversie met automaat is niet aan te slepen. Daarop moet je acht maanden wachten.

‘We hebben de productie inmiddels verplaatst naar een fabriek met meer capaciteit’, zo antwoordt een woordvoerder van Hyundai op de vraag wat het merk doet om de levertijden korter te maken. Het is volgens hem vooral de diesel-met-automaat die erg gewild is. Bestel je een 1.6 benzineversie dan kun je binnen vier weken rijden.

.Hyundai ix35 ook in lease populair

Oorzaak van de lange levertijden is volgens Hyundai dat de auto veel beter verkoopt dan men had verwacht. ‘In Nederland rekenden we er op in het eerste jaar van productie 3.000 stuks te verkopen. Het zijn er 6.500 geworden. In de rest van Europa zie je een soortgelijk beeld.’ Ook in de lease blijkt de auto populair. De ix35 staat bij ING Car Lease op nummer 1 in de top 10 van modellen met de langste levertijd.

waar haalt hij het gore lef vandaan om zulke uitspraken te doen terwijl er zoveel mensen zitten te wachten schandalig

wilde jullie dit niet onthouden

dus allemaal die 1,6 besteld hebben naar dealer en over 4 weken rijden

ma eerlijk gezegd geloof ik er geen snars van

is alleen maar om meer bestellingen binnen te slepen en dan weer smoesjes verzinnen

• Frits

Die 4 weken gaan ze echt niet redden hoor… Heb zelf een 1.6 benzine besteld medio januari 2011 en mijn auto komt, eindelijk, deze week aan in Nederland (dus bijna 8 maanden gewacht !!)… Alleen als de auto op voorraad staat in Rotterdam, dan zou je hem binnen 4 weken kunnen hebben…. Voor de rest totale nonsense.

PS: de fabriek is nu ook 2 weken gesloten in Tsjechie.. Zie hun Tjechische website.

• harry

ik geloof d,r niets van 30 nov 2010 ,n 1.6 gdi besteld

je raad het al nog in geen velden of wegen is die auto te bekennen.

ben het eigenlijk wel ,n beetje spuugzat!!!!!

• Stef

Hoi Berry,zou inderdaad oko graag eens foto zien van die led's.En wat de meerprijs is voor die inbouw.

Met vriendelijke groeten,Stef

• harry

net nog bij de dealer langs geweest,

de auto zit ook niet bij de levering van Augustes puf pufffffffffffffffff

het is dat ik net als zo velen ,n mooie auto vind, anders???????????????

had ik hem allang afgezegd.

allen die ook al lang wachten, sterkte.

• gelderland

zoals ik vernomen heb gebruiken ze de 2 weken vacantie

in de fabriek om correcties aan te brengen in de productie lijn

zou ook te maken hebben met led verlichting die er standaard op komt

en dat ze vanaf 15 aug met 4 productie lijnen gaan weken, alleen ix35

om zo snel mogelijk de achterstand weg te werken.

misschien toch nog ,n beetje voor alle wachtenden