Excel of Lantra?

• Anton

nou sorry hoor, je hoeft niet gelijk zo fel te reageren, ik geef gewoon mijn mening, en ook Hyundai fanaten kunnen goed advies geven hoor.

Dat die busjes van Hyundai, misschien onbetrouwbaar zijn zou best kunnen, maar daar hebben we nu toch geen boodschap aan?

Ze overweegt immers geen busje maar een Lantra of een Excel, en bij die auto's krijg je hoe je het ook wend of keert gewoon waar voor je geld, natuurlijk is eea. wel naar verhouding, je moet geen eikenhouten dashboard verwachten nee, maar dat lijkt me logisch.

Ik heb zo'n idee dat jij (joost) hier gewoon komt om Hyundai af te zeiken om het afzeiken, waarschijnlijk ook alleen vanwege het imago wat het heeft, en dat je niet verder kijkt dan dat.

maar goed, dit is geen bash topic, maar een topic om iemand je mening te vertellen, of die nu goed of slecht is in andermans ogen.

• Mo

Anton, bedankt! Ik ga die Autoweek test eens doorlezen.

Ik wil nog wel even iets kwijt. Er wordt (gelukkig) ook wel serieus gereageerd, maar toch worden er ook wel vreemde reactie´s gegeven. Tuurlijk wil ik zowel negatief als positieve reactie´s horen, maar er wordt bijna om geruzied! Mijn vraag is toch duidelijk?

In principe zijn de nieuwere auto´s geen slechte auto´s meer nee, ben ik het mee eens, het merk is ook echt nog niet afgeschreven, maar ik kijk dus bij meerdere merken rond. Van Hyundai vind ik de Lantra of Excel nu eenmaal het meeste bij mij passen, denk ik, van dit merk. Lantra lijkt mij als gezinsauto ook beter, maar goed, wie weet hoe erg ik me vergis, waar kan ik dat dan beter vragen, dan op een forum van Hyundai bezitters?

Ik krijg ook een beetje het idee, dat er ook afgezeken wordt. Jammer.

Of het nou Opel, Alfa Romeo (overigens was dit mijn vorige auto), Mercedes, Hyundai, Suzuki of Kia is, zal mij een biet zijn, ik wil gewoon weten, hoe die auto´s rijden en zijn.

Ga nu gelijk nog even bij die test kijken!

gr Monique

• Joost

Ga erin proefrijden en doe dat daarna in een echte auto. Koop wat je zelf wilt…

• Anton

Het is idd. wel waar, dat moet even gezegd worden;

Dat Hyundai's enigzins vaag aanvoelen met hun stuurbekrachtiging althans zover ik weet, in de stad vindt ik dit zelf wel fijn, zo zullen de meesten dit wel ervaren, maar op de snelweg vindt ik de stuurbekrachtiging vaak net wat te vaag. Dat is wel irritant, ook is Hyundai niet vies van een rammeltje van het dashboard ofzo hier en daar, maar dat is maar net waar je je aan stoort natuurlijk, en hoe erg de rammel is, als je het al hebt, maar ik ken alleen nog maar Hyundai's die dat wel hebben. Maar goed de prijs voor een Hyundai is (meestal) wel gunstig tov. andere merken dus dat staat er weer tegenover, maar je moet idd. wel rekening houden dat het weggedrag toch wel anders zal zijn dan je gewend was in de Alfa Romeo, die natuurlijk in een veel duurdere klasse valt dan de Hyundai-tjes.

Maar goed ook gebruikers ervaringen kunnen bij het onderdeel “My review” (onder het kopje “autogids” gelezen worden op www.autoweek.nl (lekker spammen).

Dus ergens heeft Joost wel gelijk, en verdient alles natuurlijk enige nuancering, zowel bij (overdreven) positief commentaar als bij (overdreven) negatief commentaar.

• Joost

En daarin heeft Anton gelijk. Op welk merk-prikbord je ook komt, het is in bijna alle gevallen wel een verzamelpunt van positievelingen. Een beetje tegengas, moet je in je eentje al snel overdrijven om op te vallen ;)

Voor het geld wat je er aan uitgeeft heb je een de Hyandai een goede auto., tenzij je hem na vrij korte tijd inruilt. Want dan heb je echt veel afschrijving. Kortom als je er 1 koopt, weet dan ook wat je koopt (ga lekker uitgebreid proefrijden ;) ), want na korte tijd inruilen komt je alsnog duur te staan..

• ben

Beste Mo,

Filter de voor jouw bruikbare informatie van dit forum en ga op je eigen gevoel af, maak een proefrit en neem iemand mee die verstand heeft van een wagen. Niet iemand die gelijk een vooroordeel heeft over merken en types. Ik zocht voor mijn vriendin een auto zodat zij ook wat meer vrijheid zou hebben op momenten dat ik zelf weg was met onze andere wagen. Ik heb al van alles gereden. Van de meest verscrikkelijke bak tot aan een zéér luxe BMW. Nu rijden wij SKODA FABIA en als tweede auto een HYUNDAI EXCEL. De excel doet iets goedkoop aan, doch het rijdt fantastisch en er zit alles erop en eraan. Voor zo'n “simpele” wagen nog best luxe voor een grandioos lage prijs. (airco, elec-ramen, air-bag, elec-spiegels) en noem maar op. Ook toen wij voor die SKODA gingen werden we door kortzichtige denkende mensen uitgefloten. Nu we echter de wagen al twee jaar hebben lachen wij die kortzichtige mensen uit. Prima wagen, Prima kwaliteit voor een prima prijs. En dit geldt zeker ook voor de HYUNDAI EXCEL. Vroeger hadden deze kortzichtige mensen wel gelijk mbt de kwaliteit en de betrouwbaarheid. Doch op de dag van vandaag is het een kwestie van status om persé een topmerk te rijden.

Hier zal wel weer een hoop (negatief) gebreuzel op komen, doch hier reageer ik niet eens meer op.

Meid, koop gerust een HYUNDAI als je dat een goed gevoel geeft en je bent overtuigd van de hedendaagse kwaliteit. Zo houd je nog wat eurocentjes over om andere leuke dingen mee te doen. DAt anderen dat maar aan de dealers geven voor hun status te voeden. Heel veel succes en wijsheid met je keuze….

Ben

• Mo

Kijk, aan zulke antwoorden heb ik al meer hahahaha. Zonder gekheid: de reden, dat ik JUIST op een liefhebbers forum kijk, is vooral, omdat deze mensen, de auto als geen ander kennen. De plus en min punten dus. Op een serieuze vraag, krijg je vaak ook een serieus antwoord en willen ook de liefhebbers echt wel eerlijk zijn. Dat merk ik nu ook weer en daar ben ik dus blij om.

Het is toch idd ook wel dat geld. Het is nu eenmaal veel goedkoper, dan veel andere merken. Het moet natuurlijk ook wel goed zijn, niet dat ik om de haverklap ergens stil kom te staan (kan altijd gebeuren natuurlijk, maar als het met deze auto's erger is..), afijn jullie snappen ongetwijfeld wat ik bedoel. Daar heb ik dus geen zin in. Heb het ooit met een andere auto gehad (Polo, oud model, lang geleden) en als er iets frustrerend is… Dit kan natuurlijk gewoon pech zijn, bij andere Polo's hoeft dat niet het geval te zijn, maar ja met die ervaring, ga ik niet snel weer een iets ouder model daar van kopen.

Ik wil jullie nog een keer bedanken, ik lees natuurlijk niet alleen dit berichtje hier ;-), om meer te weten te komen, lees ik ook de andere berichten. Ben nu al een hele tijd bezig, met vergelijken enz, lijk haast wel een forum spion ofzo :D;-).

Jullie horen nog, wat het wordt, bij deze beloofd!

gr Monique

• john

ik rij nu skoda (FABIA) en dat bevalt veel beter , ook niet zo gek gezien de derde plaats in autoweek tevredenheidstrofee( hyundai staat pas op plaats 23 )

groetjes john

• john

joost is iemand die er ook verstand van heeft, zoals ik al eerder heb gezegd is het materiaal van goedkoop kunststof

groetjes john

• Emiel

het maakt niet uit wat voor auto je koopt maar waar je hem koopt ook wel bv dealer select met 14 dagen omruilgarantie en 1 jaar garantie op de rest

je kunt ook voor een waardere vastere auto gaan .

en laat je niet misleiden met gladde verkooppraatjes of dat je een hoop inruil krijgt want dat krijg je niet de auto die je koopt is gewoon duurder gemaakt kijk gewoon naar het bedrag dat erbij moet !!!!!!!!! veel mensen kijken naar wat ze voor hun eigen auto krijgen en iedereen wil veel maar uiteindelijk betaal je meer

vrgr Emiel