Excel of Lantra?

• john

heb zelf een lantra 2.0.i gls gehad ( de duurste uitvoering ) dus vertel me niet dat ik er geen verstand van heb kneus

en zelf dat was nog niks

@!#$ die je er bent

• ?

lezen kan je ook al niet !!!!!!!!!!

TIP lees de huisregels !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• john

kun jij beter mee beginnen ,want wie is er begonnen met schelden dan zak

• ?

en dan verder lezen er staat nog meer !!!!!!!!!!!

• john

ja wat dan of bedoel je de huisregels

nou die moet je dan maar eens eerst zelf lezen

• TRiPAX

Ik rij al jaren een Hyundai Lantra uit 1994, nooit echr problemen gehad op het normale onderhoud na.

Ik heb toevalig gisteren voor de tweede keer mijn distributieset laten vervangen maarja dit moet om de 60 a 70000 km he.

Wat een min puntje is bij de Lantra dat is inderdaad het gevoelige stuur, maarja dat vind ik pas bij ongeveer 180 a 190 km/u en ik neem aan dat als je met zijn vieren in die auto zit dat je dat niet gaat rijden, ik ben nog jing en rag aardig in mijn Lantraatje en wat ik zeg zonder problemen, als je hem maar gewoon goed onderhoud, klein beurtje grote beurt etc etc.

Mijn pa is directeur en heeft alle merken auto's wel gereden van volkswagen tot volvo en van bmw tot hyundai en hij is erg over het merk te spreken, een kennis van mij van street racing holland heeft ook een lantra en heeft er ook geen problemen mee, en je hebt veel luxe voor je geld. Maar zo bekijk ik het vanuit mijn standpunt.

Succes met de aanschaf van welke auto dan ook.

Groetjes Remko

• Mo

Ook jou wil ik natuurlijk bedanken voor je reactie!

Idd, het is niet mijn bedoeling om zo hard te gaan rijden (180 p/u). Ik ben nog rustig aan het rond kijken, heb nog ff de tijd, voor ik over ga tot aanschaf van een auto, aangezien ik die pas eind juni ga kopen. Zodoende heb ik mooi de gelegenheid om over een aantal merken en types wat vragen te stellen, aan mensen die er mee rijden. Ik blijf het wel leuke auto's vinden, maar wil er graag ervaringen over horen.

Het geruzie tussen John en ? ga ik maar niet lezen verder. Ben trouwens een mevrouw John ;-), geloof dat je dacht, dat ik een man was :D. Afijn, dit mogen jullie fijn tussen jullie houden. Ik neem toch echt alle ervaringen hier voor real aan. Zowel positief als negatief.

gr Monique

• Emiel

het maakt niet uit wat voor auto je koopt maar waar je hem koopt ook wel bv dealer select met 14 dagen omruilgarantie en 1 jaar garantie op de rest

je kunt ook voor een waardere vastere auto gaan .

en laat je niet misleiden met gladde verkooppraatjes of dat je een hoop inruil krijgt want dat krijg je niet de auto die je koopt is gewoon duurder gemaakt kijk gewoon naar het bedrag dat erbij moet !!!!!!!!! veel mensen kijken naar wat ze voor hun eigen auto krijgen en iedereen wil veel maar uiteindelijk betaal je meer

vrgr Emiel

• Anton

Hoi Monique,

Hyundai is zeker geen slechte keuze hoor. Bij mij, en degenen wie ik ken, staat dit merk niet als onbetrouwbaar bekend. Ikzelf rij weliswaar nog niet zolang Hyundai, maar ik zit ook bij hyundai streettuning (tuningclub van en voor fanatieke Hyundai rijders) en daar zijn ook geen echt grote problemen bekend.

Wat betreft betrouwbaarheid is Hyundai gewoon een degelijke middenklasser.

Voor feiten, of in ieder geval meer meningen hierover kan ik je doorverwijzen naar www.autoweek.nl en dan bij de tevredenheidstroffee kijken.

Hier staan gebruikerservaringen van duizenden autobezitters, waaronder die van Hyundai, en wat betreft betrouwbaarheid (toch niet onbelangrijk, ik vindt zelf een van de belangrijkste kenmerken van een auto) komt Hyundai er niet eens zo slecht vanaf, bijvoorbeeld nog beter dan gerenomeerde merken als Opel en Volkswagen en Peugeot en Renault.

Maar goed, kijk en oordeel zelf zou ik zeggen.

De lage inruilwaarde van Hyundai's komt volgens mij dan ook niet doordat de auto's niet betrouwbaar zouden zijn, maar meer door het imago wat er aan Hyundai's kleeft, iets wat dus niet gerechtvaardigd is in mijn ogen gezien de tevredenheidstroffee en mijn eigen ervaringen. Het imago stamt nog van de Hyundai's van 20 jaar geleden, toen Hyundai's idd. nog een toonbeeld was van lelijke auto's en goedkope, en onbetrouwbare techniek, maar dat is nu allang niet meer zo.

Daarnaast zijn Hyundai's zoals je al zelf opmerkte, gunstig geprijsd, veel waar voor je geld dus. Bekijk de gebruikerservaringen maar eens op autoweek.nl bij de tevredenheidstroffee, en je zult zien dat Hyundai niet onder doet voor veel andere vergelijkbare merken in die klasse, en de keuze lijkt mij alweer wat makkelijker.

Als ik dan vervolgens moet kiezen tussen een Excel of een Lantra, dan zou ik als ik jouw was toch echt voor een Hyundai Lantra kiezen, simpelweg omdat ik zelf denk dat een Excel te klein is om als volwaardige gezinsauto te functioneren, met 4 kids en een hond. Met een Lantra heb je net wat meer luxe en ruimte.

Maar goed, ben wel benieuwd naar de uiteindelijke keuze, ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.

Veel succes in ieder geval met de aankoop van de auto, welk merk dan ook, m.i. bestaan er overigens geen echt slechte merken meer, dus een “slecht merk” koop je nooit!

• Joost

Anton, wat kun jij enorm veel over een Hyundai lullen zeg..

het is gewoon een plastic bakkie dat op zich kwalitatief niet zo heel erg slecht is maar waar ik niet in gezien zou willen worden. Het is een vervoersmiddel dat geen enkele uitstraling of kwaliteitsbeleving met zich mee brengt.

Overigens wat betrouwbaarheid betreft, vraag dat nooit aan Hyundai-fanaten.. die willen nog wel erg vaak een slecht geheugen hebben.

Denk eens een de hyundai diesels… uit H100 & H200.. BARRELS!!