Wij hebben een hyundai h200 uit 1999 en hebben daar al dik een jaar ontzettende problemen mee. Ondertussen zijn er al verschillende onderdelen vervangen maar het probleem blijft terugkomen.
Ik ben heel benieuwd of iemand dit probleem herkent en wat er aan te doen is.
tijdens het rijden gebeurt het met enige regelmaat dat plotseling het toerental enorm oploopt, zo erg zelfs dat de toerenteller volledig het rood in schiet en er is dan niet meer mee te rijden. Het toerental is niet meer omlaag te krijgen, wat je ook doet, dus dan maar snel de motor af voordat we em opblazen. heel soms helpt een beetje spelen met de koppeling, de koppeling iets terughalen waardoor het toerental ietsje zakt maar rijden is echt onmogelijk.
Het gekke is dat dit vaak gebeurt op het moment dat je wilt gaan schakelen en je de koppeling intrapt. Normaliter gaan de toeren dan omlaag, maar niet bij onze auto, hij gaat vol het rood in.
Vaak kun je het al aan voelen komen doordat de auto een beetje gaat trillen en het gaspedaal soms iets lijkt te blijven hangen. Dit is echter weer snel over totdat je dus de koppeling intrapt en het toerental een eigen leven gaat leiden.
Wanneer dit zich voordoet en we weer eens op de vluchtstrook staan, moeten we de auto even af laten koelen, paar minuutjes en de auto doet het meestal weer. In de winter hebben we er geen last van gehad, het wordt nu echter weer warmer weer en dat betekent problemen! hoe warmer de motor, hoe erger het probleem lijkt te worden.
De auto heeft al vele malen bij de garage gestaan en er is al het een en ander vernieuwd echter het probleem is nog steeds niet opgelost. Er is bij meerdere dealers navraag gedaan en ook bij de importeur, iedere keer werd er gezegd, dat zal dit of dat wel wezen en werd het vervangen, het probleem is echter nog steeds niet opgelost en het heeft al flink wat geld gekost.
Het gekke is dat de auto het vorig jaar zomer na een reparatie al een half jaar goed deed, totdat ineens het noodlot weer toesloeg en het probleem weer terug was. Op het moment dat de auto volledig nagekeken wordt is er vaak niets te vinden omdat het probleem zich niet continue uit.
Ik ben heel benieuwd of iemand deze problemen herkend en of iemand enig idee heeft wat er aan te doen is.
ik hoor het graag,
mvg,
NP