ervaring met H200?

  • freddy

    Ik denk er over om een H200 2.5td Dubbel Cabine aan te gaan schaffen. Nu ben ik op zoek naar zowel positieve als negatieve ervaringen van H200 rijders. Een aantal feiten die van belang kunnen zijn:

    ik rij ± 300 km per dag, waarvan ± 270 km snelweg.

    de auto moet comfertabel rijden (i.v.m. bovenstaande km)

    hoe is het gemiddelde verbruik?

    wat is de gemiddelde levensduur van de motor?

    alvast bedankt.

  • eric

    Beste freddy,ik heb deze week een H 200 2.5 td bj 98 gekocht met 67.000 km op de teller,na de eerste rit van 70 km op de autobaan heb ik hem al met motorproblemen moeten laten staan,er zat gelukkig nog garantie op maar dit zet mij toch aan het twijfelen over de betrouwbaarheid van deze auto,naar horen zeggen zijn de motoren van dit merk heel slecht.

  • freddy

    Bedankt voor je reactie!

    Tja,….deze berichten heb ik helaas al vaker gehoord. Ik denk toch dat ik eens verder ga shoppen.

  • RENE

    LEUKE BUS OM ZIEN MAAR JAMMER DAT ZE NIET ECHT BETROUWBAAR

    ZIJN!!!!!!

    mitsubishi L400 niets ?

    m.v.g. een kenner

  • cruson

    Twee jaar H200 gereden.

    Verbruik 1/9 a 1/10

    Voor een bus redelijk comfortabel.

    Prima service van de garage.

    Prefereer toch personenauto. Trajet!

  • eric

    p.s een kennis van mij heeft ook pas een H 200 bj 98 zit nu al het tweede blok in en een andere persoon uit mijn buurt heeft er al zijn derde blok in liggen,misschien is de nieuwe H 200 intercooler iets beter.

  • Anoniem

    binnenkort met common rail diesel ;-)

  • Marco

    Wellicht is mijn reactie overbodig, maar misschien ook niet. Bij de motor van de H200 is het belangrijk dat deze op tijd zijn beurten krijgt. Bovendien is het, zoals bij elke diesel, belangrijk om bij koude motor het toerental zo laag mogelijk te houden.

    Ik heb zelf een H200 automaat met turbo intercooler (nieuw model) en motorisch geen enkel probleem. Alleen last van een gierend differentieel (binnenkort wordt de complete aandrijflijn vervangen nadat 3 keer vervangen van het differentieel niet geholpen heeft; overigens allemaal garantie) en er zijn wat problemen met de nieuwe chromen strips op voor- en achterklep. Deze zijn te scherp waardoor ze insnijden in de lak. Het gevolg: roest. De mijne zal binnenkort voor de tweede keer naar de spuiterij moeten.

    Als je nog meer wilt weten, zeg je het maar.

  • Marco

    Wellicht is mijn reactie overbodig, maar misschien ook niet. Bij de motor van de H200 is het belangrijk dat deze op tijd zijn beurten krijgt. Bovendien is het, zoals bij elke diesel, belangrijk om bij koude motor het toerental zo laag mogelijk te houden.

    Ik heb zelf een H200 automaat met turbo intercooler (nieuw model) en motorisch geen enkel probleem. Alleen last van een gierend differentieel (binnenkort wordt de complete aandrijflijn vervangen nadat 3 keer vervangen van het differentieel niet geholpen heeft; overigens allemaal garantie) en er zijn wat problemen met de nieuwe chromen strips op voor- en achterklep. Deze zijn te scherp waardoor ze insnijden in de lak. Het gevolg: roest. De mijne zal binnenkort voor de tweede keer naar de spuiterij moeten.

    Als je nog meer wilt weten, zeg je het maar.

  • wim

    een collega en ik hebben op hetzelfde moment een H200 gekocht, ik had gelijk problemen, erg “hokken”bij koude motor, lekke accu,daardoor roest. gelukkig is de mijne gestolen na 6 maanden.

    die van mijn collega is nu 3,5 jaar oud ,en krijgt deze week zijn 4 de !!!!! motor, wel garantie maar toch. (eerst de krukas gebroken, daarnaniet door de apk motor vervangen, alles ok? nee toch niet na een olie wissel vergeten de olieplug vast te draaien, motor weer in puin, weer een nieuw blok, deze lekt olie, weer naar de dealer, wat blijkt? na 3 weken önderzoek de keerring van de balans as past niet in zijn zitting, het gat is ovaal ipv. rond Gevolg? ==> weer een nieuw blok, dit zal dan deze week gemonteerd worden. btw. uitlaat gedeeltelijk vervangen, verschillende keren nieuwe centraal deur vergrendelers, motor van het ramm los , nee voor mij nooit meer een hyundai.

    Hiervoor heb ik 15 jaar een toyota corrolla 1.8 diesel gehad zonder ongewoone gebreken, na de diefstal van mijn H200 heb ik een mitsubishi L400 gekocht, deze is nu 3 jaar oud en bevalt uitstekend!, zo hoord de kwaliteit van een auto te zijn.

    heb voor de mitsubishi nog even geken naat een mercedes Vito, deze was slechts 6 maanden oud +- 40000km, maar na 10km proefrijden brak het hart uit de koppeling!! dus ook deze bus voldeend niet aan de verwachting!