Ik heb een hyundai H200 en sinds 2 jaar een probleem wat nu sterker terug begint te komen.

Ik tankte 2 jaar geleden een keer bezine perongeluk in plaats van diesel.

Ik heb de tank toen bijna helemaal geleegd gelukkig en gevuld met diesel voordat ik hem starte.

Waar ik opeens vrij snel ( na een paar weken ) last van kreeg is dat de bus behoorlijk last had van doorstarten.

( Geen idee of hier een verband in is )

Ik moest vaak meerdere keren voor gloeien om de moter te laten starten. Dit was in de zomer.

Toen het winter was starte de moter beter, vaak na 1 keer gloeien, maar als de moter warm was na een kort ritje moest ik toch altijd weer 2x voorgloeien. Toen na de winter  toen het warmer begon te worden kwam het probleem terug en naar maten het warmer werd moest ik vaker voorgloeien ( 4 a 5 keer ) anders starte de moter gewoon helemaal niet, dan blijft ie maar doorstarten.

Ik ben toen naar 2 garages geweest in 2 maanden tijd maar konden niets vinden, doorgemeten etc en zelfs de hyundai dealer kon niets vinden. De bus start meestal wel in 1 a 2 seconden als de moter helemaal afgekoeld is en het gloeilampje dus langer brand ( in de ochtend bijvoorbeeld). Maar nu rond deze is het een hele klus om hem te starten en 6x voorgloeien is geen uitzondering en de startmotortoeren varieren soms van gewoon naar iets langzamer. Soms lijkt het ook wel als de auto iets schuiner of schever staat dat het dan ook moeilijker gaat !

Wie kan mij een tip geven waar het aan zou kunnen liggen?