Goedendag
In juli 2012 kochten wij bij de hyunday dealer een hele nette en volgens de dealer goed onderhouden Hyundai I 30 sw , bouwjaar febr 2010 met 40,000 km op de teller.
Bij de proefrit een geweldige auto , alles erop en eraan , helemaal top en we waren verkocht.
Na echter 2 maanden viel het me op dat er er getjierp onder de auto vandaan kwam ,en dat wat problemen had bij het schakelen naar 1 en achteruit , en dat hij wat
knokkelig aanvoelde bij het schakelen .
Na controle bleek het druklager stuk te zijn en deze is in de garantie vervangen .
Echter na 6 weken weer getjierp , wederom het druklager defect.
Na 5 weken weer getjierp ,, de dealer besloot de koppeling te vervangen .
Na 4 weken , klachten dat hij nog slecht schakelde en de dealer zag dat de stang in de koppelings cilinder bleef hangen en de koppeling dus niet helemaal
terug kwam .
Dus ook nog de koppelings cilinder vervangen .
Mijn vrouw en ik vonden altijd nog dat hij niet naar behoren in de 1e en de achteruit versnelling ging dus weer terug .
Dit gemeld bij de dealer en een monteur heeft even een blokje proef gereden , met antwoord dat alle hyundai s zo schakelen .
We hebben als leenauto steeds diverse hyundai s mee gekregen , maar niet 1 schakeld zo slecht als de onze .
Bij het verkeerslicht of inparkeren sta je echt te klooien om hem in 1 te krijgen , de andere versnellingen voelen knokkerig aan .
Soms hoor ik het druklager nog tjierpen als ik op een goede gladde weg rijdt , trap ik de koppeling in dan is het weg
De dealer is er klaar mee en zegt niets meer te kunnen doen , zeker niet na de bevindingen van de monteur .
Als de auto koud is , zeker in de winter dan is de 1e gang bijzonder slecht gangbaar .
Wij weten zeker dat dit bij de proefrit zeker niet zo was ( anders hadden wwij hem zeker niet gekocht )
Zijn er mensen of dealers die dit herkennen ? wij vinden het een echt minpunt als dit een hyundai kwaal zou zijn .
Graag uw reacties , bedankt alvast
Groetjes Rene Bor