Santa Fe 2.2 CRDI draait kapot bij 133500

  • Rooz

    Hallo,

    Van de week is onze 4 jaar oude Santa Fe zwaar kapot gegaan op de snelweg.

    Geen power meer en een enorme berg rook uit de uitlaten. Weggesleept naar de dealer dus.

    Volgens de dealer een kapotte zuiger, daardoor overdruk in het carter en olie door het hele blok inclusief turbo en intercooler geblazen.

    Enige remedie volgens de dealer: nieuwe of ruilmotor, maar die is niet meer leverbaar bij Hyundai Nederland.

    Moet nu maar eens een ander blok zien te vinden.

    Heeft iemand ervaring of eerder gehoord dat zo'n blok zo snel kapot gaat?

    Daarnaast vindt ik het advies van de dealer wel erg makkelijk, of is het inderdaad de beste oplossing om maar gelijk voor een ander blok te kiezen?

    Ik vind 133500 km toch wel erg weinig KM's voor zo'n auto en een diesel motor, of levert Hyundai gewoon slechte motoren?

    Ik dacht dat het toch wel wat aan kwaliteit had gezien de 5 jaar garantie van tegenwoordig.

    Groeten,

    M. Roozenburg

  • Appie 2

    Is de auto dealer onderhouden dan zal ik een belletje of mailtje naar de Importeur doen voor een Coulange aanvraag want deze motoren zijn verder wel goed.(het lijkt mij sterk dat er geen (motor) onderdelen meer leverbaar zijn,.)

  • Wim

    Wat jaren terug hebben wij dat met een BMW diesel meegemaakt (6 cil.)

    ook geen trekkracht meer,en veel rook.

    maar dat was n verstuiver.

    succes en gr.Wim

    .

  • Ron

    Gewoon slechte auto voor een prijs van eur 40.000 bij mij auto inmiddels ruim 5 jaar oud al bijna alles vervangen!

    bij 130.000 km nieuwe koppeling + drukgroep/ nieuwe brandstofpomp bij 160.000 km kapotte turbo en daardoor kapotte motor welke gereviseerd dient te worden. prijskaartje boven 5000 eur. daarvoor al nieuwe remschijven etc etc etc! geen Hyundai meer

    voor mij hierna.