Hallo,
Van de week is onze 4 jaar oude Santa Fe zwaar kapot gegaan op de snelweg.
Geen power meer en een enorme berg rook uit de uitlaten. Weggesleept naar de dealer dus.
Volgens de dealer een kapotte zuiger, daardoor overdruk in het carter en olie door het hele blok inclusief turbo en intercooler geblazen.
Enige remedie volgens de dealer: nieuwe of ruilmotor, maar die is niet meer leverbaar bij Hyundai Nederland.
Moet nu maar eens een ander blok zien te vinden.
Heeft iemand ervaring of eerder gehoord dat zo'n blok zo snel kapot gaat?
Daarnaast vindt ik het advies van de dealer wel erg makkelijk, of is het inderdaad de beste oplossing om maar gelijk voor een ander blok te kiezen?
Ik vind 133500 km toch wel erg weinig KM's voor zo'n auto en een diesel motor, of levert Hyundai gewoon slechte motoren?
Ik dacht dat het toch wel wat aan kwaliteit had gezien de 5 jaar garantie van tegenwoordig.
Groeten,
M. Roozenburg