Binnenverlichting en centrale deurvergrendeling H200

• Lanny

Hallo

Bij mijn H200 uit 2002 werkt de cabine binnenverlichting niet als je de deur opent, hij doet het wel als je de schakelaar omzet .

Ook werkt de centrale deur vergrendeling niet altijd,lees meestal niet.!!!

Nu lees ik op dit forum dat het aan de diode ligt, maar bij de garage zeggen ze dat het aan een computer ligt.

Ik heb deze nu 2e hands gekocht maar moet hem nog inbouwen en mijn vraag is wie heeft dit eerder gedaan en weet waar hij precies zit en waar ik rekening mee moet houden.

alvast bedankt Lanny

• F.S.

Dat probleem met de binnenverlichting ligt eigenlijk altijd aan de diode, de ene garage beweert dat het aan de zekering ligt, de ander beweert dat het aan de boordcomputer ligt maar ik zou zeggen; haal de diode er eens uit en verbind de twee draden even door met een paperclip, als dan je binnenverlichting aangaat weet je genoeg.

Schoef de zwarte kap weg rond het zekeringpaneel, op de foto zie vlak naast de koppeling (bij het roestige plekje) de zwarte diodehouder hangen waar een geel/zwart en rood draadje naar toe loopt. Misschien dat je eerst nog wat tape rond de kabelboom moet weghalen, voordat je de diodehouder ziet zitten. Mocht deze foto nou totaal niet overeenkomen met jouw auto, dan heb ik ook wel een foto van het nieuwe model (waar je overigens veel eenvoudiger bij de diode kunt komen).