Zijn er nog meer mensen die een teleurstellende ervaring hebben met de levertijden van een IX35. Vorig jaar oktober een IX 35 gekocht en die zou in Maart worden geleverd. Tot opheden kan de dealer echter niet zeggen wanneer hij geleverd wordt. Okay het is een 2 ltr automaat in het wit met wat opties maar dat zou niet zo'n probleem moeten zijn. Hyundai is niet thuis en pas nadat vorige week een brief had gestuurd aan directeur van Greenib kreeg ik een mailtje van de klantenservice.(zie onderstaande correspondentie). Ondertussen is de productie van de KIA fabriek overgeheveld naar de eigen fabriek van Hyundai in tjechie naar dat biedt geen sloelaas zoals u kunt lezen. Zoals door Hyundai wordt bevestigd heeft men dus geen idee wanneer deze auto wordt geleverd en het enige wat ze doen is speod vanaf de grens joepie wat een ondersteuning.
——-
Geachte heer Dekker,
Hierbij bevestigen wij uw conclusie. Maandelijks ontvangen wij van onze fabrikant een planning van de te verwachten Hyundai ix35 leveringen. Helaas verkrijgen wij geen lijst van wanneer exact welke order in productie genomen wordt. Wel kunnen wij u mededelen dat wij uw order op spoed hebben gezet. Hierdoor wordt uw Hyundai ix35 wanneer hij in Nederland arriveert met prioriteit behandeld.
Wij verontschuldigen ons voor de onzekere levertijd in deze kwestie.
Hyundai-importeur Greenib Car b.v.
Hub van Doorneweg 14, 2171 KZ Sassenheim, The Netherlands
P.O. Box 281, 2170 AG Sassenheim, The Netherlands
TEL: +31 252 240 340 FAX: +31 252 240 349
KvK Nr: 28036990 BTW Nr: NL 6166933B15
www.hyundai.nl
Van: Marco Dekker
Verzonden: vrijdag 8 juli 2011 17:34
Aan: KlantenService
Onderwerp: RE: Levertijd ix35 (Dekker)
Geachte mevrouw ,
kunt u mij informeren wat uw opmerking “begin august verwachten wij een nieuwe planning betekent”, houdt dit in dat u geen ENKEL IDEE heeft wanneer een auto die 10 maanden geleden is besteld wordt geleverd. Want als ik u goed begrijp dan kan het zijn dat de nieuwe planning aangeeft dat het misschien nog wel 3 of 4 maanden gaat duren. (want de eerdere informatie voor eind Juli is zijn alle backlog orders weggewerkt is dus ook niet erg betrouwbaar gebleken)
Afhankelijk van uw berichtgeving zal ik mij moeten beraden wat te doen; annuleren en overgaan tot een officiele ingebreke stelling of maar gewoon als domme klant blijven wachten omdat ik anders 2,500 Euro verlies moet nemen nu de prijzen van nieuwe auto's zijn gestegen en mijn eigen auto minder waard is geworden.. Ik vindt dit allemaal uiterst teleurstellend en erg onprofessioneel en zeker geen “New thinking”.
Het spijt mij dat ik op deze manier te moeten mailen, maar ik kan helaas niet anders en uitert aard begrijp ik dat u hiervoor niet persoonlijk verantwoordelijk bent, helaas bent u na 10 maanden de eerste die vanuit Huyndai reageert.
Nogmaals sorry voor deze onvriendelijke email
Toch een fijn weekend toegewenst en ik wacht uw antwoord even af.
Marco Dekker