IX 35 - park distance control (PDS)

• K. de Vries

Hallo,

Wij hebben sinds kort een Hyundai IX35 en hebben (na aflevering) PDS (park distance control) aan de achterzijde laten aanbrengen.

Maar ook een trekhaak, niet afneembaar.

Alleen als ik nu achteruit rij, piept het PDS constant.

De dealer zegt dat het niet door de trekhaak komt maar dat de sensoren ook de grond als opstakel zien.

De sensoren zijn door een erkende dealer aangebracht op de goede plaats in de bumpers. (Deze waren voorgedrukt aan binennzijde bumper)

Ik denk zelf dat het wel van de trekhaak komt. Nu wil de dealer er sensoren opzetten die buiten de bumper steken, alleen ga ik hier biet mee akkoord. Simpelweg om dat dit geen gezicht is.

Wie heeft dit probleem ook ? Of wie heeft een IX35 met PDS zonder dit probleem ?

gr.

Klaas de Vries

• fred

als ze de grond als opstakel zien ,dan zijn ze gewoon verkeert gemonteerd ik zou dit niet pikken van een dealer

neem anders contact op met de importeur (klantenservive) die kunnen je wel verder helpen

importeur zit in sassenheim

• F.S.

Draai anders eens de twee à vier bouten los waarmee je trekhaakkogel vast zal zitten en test dan nog eens of de parkeersensoren alarm slaan zonder trekhaak, is heel simpel zelf te doen / testen.

• Erik

Hallo Klaas,

Ben vandaag bij mijn dealer geweest voor een trekhaak.

Hij geeft aan dat wanneer ik een vaste trekhaak laat monteren ik GEEN pds meer kan plaatsen, dit kan alleen maar bij een afneembare trekhaak.

De pds ziet namelijk de kogel en geeft dan al een signaal.

Groetjes,

Erik