linker achterlicht doet het niet meer h200

  • Joost van Dijk

    Beste,

    Al een tijdje werkt mijn linker achterlicht niet meer.

    Heb overal gezocht maar kan niet de oorzaak vinden.

    Lampje is heel en de zekeringen zijn ook heel.

    Nu kan het ermee te maken hebben toen we een poosje geleden met een aanhanger bezig waren.

    Daar werkte toen ook niet meer alles van, maar kan daar ook geen zekering van vinden.

    Heb alle zekeringen gecontroleerd (ook onder de motorkap) maar die zijn allemaal heel.

    Vergeet ik iets ?

    Misschien hebben jullie suggesties.

    bvd,

    Joost

  • F.S.

    Hallo Joost,

    Doet het linker lampje van de kentekenplaat verlichting het? Doet het stadslicht het aan die kant ook?

    -Als allebei de genoemde lampjes branden is de zekeringgroep in orde. Vermoedelijke oorzaak van het niet werkende achterlicht is dan roest op het massa contact of een draadbreuk.

    -Als het stadslicht wel werkt maar het kentekenplaat-lampje niet werkt is opnieuw de vermoedelijke oorzaak een roestige massa verbinding of een draadbreuk. (Al is bij een roestige massa verbinding meestal alle verlichting aan die kant stuk; richtingaanwijzer, remlicht, achterlicht, kentekenplaat verlichting, mistachterlicht en achteruitrijlicht.)

    -Als allebei de genoemde lampjes niet branden is de zekering van de volgende groep stuk: “T LP RH Licence” (Het zou kunnen dat je T LP LH Licence moet hebben, het is maar net hoe je voor of achter de auto staat.) Dit is een 10 ampere zekering onder de motorkap naast de accu. Soms zien zekeringen er heel uit, maar zijn ze wel degelijk stuk of zijn de contacten van die zekeringgroep roestig.

  • willy.

    hallo joost.

    ik heb nu het zelfde probleem.

    wat was toen de oorzaak??

    gr. willy.

  • F.S.

    Welke lampen branden er niet meer Willy? Alleen het linker achterlicht?

    Werkt het linker kentekenplaatlampje wel? Werkt het stadslicht aan bestuurderszijde? Werkt de volledige dashboardverlichting?

  • rob

    thx… zekeringen onder voorkap….!!!! nooit aan gedacht.. heb een dag zitten klojen met de zekeringen en bedrading achterin… snapte er niks van.. totdat ik jouw tip net als… ALLES DOET 'T WEER..!!!