diode binnenverlichting

• eddiep

ik heb de tweepolige diode vervangen maar nog geen binnenverlichting

kan het ook aan de 3polige liggen die er naast zit

• F.S.

Werkt de lampjes wel als de knopjes naar ON worden gezet?

Gaat het rode lampje op het dashboard branden als er een deur open is?

Indien dubbele cabine; gaat het lampje in de trede branden bij geopende schuifdeur?

• eddiep

het lampje in de trede brandt alleen als de achterdeur open staat en werkt niet bij de schuifdeur

de lampjes gaan aan als je ze on zet

volgens de dealer moest het de tweepolige diode zijn

deze is vervangen maar geen effect

nu heb ik de 3 polige eruit getrokken en de binnenverlichting werkt nog steeds in de on stand

als je de achterdeur opendoet werkt de binnenverlichting ook in de tussenstand

dus is de 3 polige niet voor de achterdeur terwijl de dealer hier zeker van is

want nu zonder de 3 polige werkt het licht alsnog op de achterdeur

het enigste wat het nu extra niet doet nu de 3polige eruit is is de verklikker voor het aan laten staan van de buitenverlichting(koplampen enz.)

• eddiep

hee de geopende deur geeft hij alleen op de achterdeur aan

heb de 3 polige doorgemeten en die werkt goed

ook de 2 polige werkt goed maar nog steeds geen bineverlichting die op de deur reageert;alleen de achterdeur wel

• F.S.

Hmm bij jou is het “bekende probleem” toch net even anders als gebruikelijk.

Volgens mij zat er in dat bouwjaar nog wel een derde diode in, ook drie polig volgens mij, maar je probleem klinkt wel erg vreemd.

Zoals dat de verlichting van de schuifdeur trede aangaat wanneer de achterklep geopend wordt? En geen waarschuwingslampje op het dashboard bij het openen van de voorportieren of schuifdeur? Het lijkt me sterk dat alle deurschakelaartjes plotsklaps stuk zijn, misschien dan toch die derde diode of ergens een draadbreuk.

(Een paar jaar later was Hyundai er toch achter dat die diodes niet erg handig bereikbaar waren, want ze zitten sinds bouwjaar 2005 in het zekeringkastje verwerkt, hahaha.)

• eddiep

waarschijnlijk is het bij mij de 3 polige diode

besteld bij de dealer,maar die laat al meer dan 5 weken op zich wachten

heeft iemand een diode liggen of een goede tip hoe ik deze diode kan omzeilen

• F.S.

Ik heb alleen tweepolige diode liggen waar ik niks meer mee kan want we rijden tegenwoordig een H200 van bouwjaar 2007 en die heeft een anders uitgevoerde diode dan bij de eerdere bouwjaren het geval was.