mijn bus start niet meer volgens de garage is de imbolizer stuk als ik dit wil laten vervangen moet ik nieuwe sleutels nieuwe imbolizer en nieuwe boordcumputer kosten 2000 euro ex btw
heeft iemand een idee of dit normaal is
Of de kosten normaal zijn weet ik niet, wat de garage wil vervangen klinkt mij wel logisch in de oren. Maar zou wel een erg forse uitgave zijn bij een auto van 10 jaar oud. Onze destijds splinternieuwe H200 was defect afgeleverd aan ons. Toen heeft de garage de startonderbreker en de boordcomputer moeten vervangen, volgens mij zijn de sleutels simpelweg hergeprogrammeerd en niet vervangen. Maar het was allemaal garantiewerk natuurlijk, omdat de auto nog geen dag oud was.
Je zult er binnen de kortst mogelijke tijd helemaal gek van worden; maar als de startonderbreker en boordcomputer niet al te erg stuk zijn, zou een H200 uit 1999 in theorie gestart kunnen worden nadat de sleutel 27x van OFF naar ON is gedraaid, bij de 28e keer doordraaien naar START, en dan zou de motor moeten starten.
Omstreek modeljaar 2005 is er een echte noodmodus op de startonderbreker gekomen trouwens, maar daar heb je bij een auto uit 1999 weinig aan.
Hallo Frank,
ik heb een vergelijkbaar probleem:
ik heb een hyundai excel 1.3 van 1999 en heb de besturingsmodule moeten vervangen (kortsluiting).
Toen ik informeerde naar het “inleren” van de sleutels kreeg ik te horen dat er ook een bij de besturingsmodule horende startonderbreker moet worden geplaatst. Die heb ik niet, weet ook niet waar die zit.
Is er toch een oplossing , anders dan een complete set te zoeken en die te plaatsen ?
Ik ben benieuwd.
Groetjes, Nico.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?