Lantra hapert

• Erik

Hoi,

Sinds kort heb ik twee probleempjes met de motor van een lantra 1.5 uit 94 nu weet ik niet of ze samenhangen. Het is begonnen met het stotteren van de motor bij het doortrekken maar ook gewoon bij een tempo van 120km. Bij stadrijden wil het gebeuren dat de motor ineens hoger in toeren gaat lopen hij rijd dan automatisch echter hinderijk bij het stoppen. Ca 8 maanden terug zijn vervangen: V-snaar,bobine, luchtfilter, oliefilter, benzinefilter en onlangs de bougies. Heeft iemand een idee waaraan he tkan liggen. Heb van een gehoord dat het aan mijn drukgroep van de koppeling kan liggen maar geen problemen met het optrekken in drie of van 2 naar 5 schakelen (moest ik doen) maar hij gaat dan niet janken dus lijkt mij niet dat het aan de koppeling ligt. Daarnaast doet hij he took niet continue hij kan een dag beroerd rijjden en de volgende 14 dagen zo geen last meer van hebben.

• J.L. ten Vaarwerk

Erik,

ben je er inmiddels achter wat het wel is? Je pobleem lijkt nml precies op die van onze Latra 1996.

De dealer/ garage heeft de auto doorgemeten maar kan niets vinden, ook niet na vervanging van de stappenmotor.

Nu willen ze de auto helemaal doorlopen waarbij we rekening moeten houden dat het wel 1100,- kan gaan kosten. En dan is er nog niets verholpen!

Dat is het ons niet echt waard.

Dus mocht jouw probleem inmiddels verholpen zijn dan hoor ik graag hoe.

Alvast bedankt voor je reactie.

Joris

• maarten

Hallo Erik,

Vorig jaar hadden wij precies hetzelfde probleem bij onze Hyundai Lantra 1.6 gls uit 1999. Na veel zoeken kwam men er achter dat de “gaskleppositiesensor” niet goed functioneerde waardoor onze auto ook heel hinderlijk ging haperen.

Wie weet heb je hier iets aan, zoniet succes met het zoeken naar de oorzaak!

Met vriendelijke groeten,

Maarten

• ray

het kan ook zijn dat je je bougies kabels moet vervangen want dit is ook een kwaal van lantra die kunnen gewoon zomaar kapot gaan heb zelf dit probleem gehad en nu nergens geen last meer mee gehad