De problemen die we met de vorige H200 hebben gehad; (jaar 2001, 2.5 turbo diesel, dubbele cabine)
-Lekkage linker achterraam, door problemen met het raamrubber, garage kreeg het niet goed.
-Versnellingsbakproblemen, bij langdurig in zijn 5 te hebben gestaan (snelweg), niet meer terug in 4 willen, dus gelijk door naar 3 moeten. Na jaren pas door de garage opgelost, auto een hele week kwijt geweest.
-Niet willen starten (auto gloednieuw, nog geen dag oud), garage kon probleem eerst niet vinden, bleek dat de boordcomputer vergat diesel door te geven.
-Bij het nemen van een scherpe bocht naar rechts, enorme roetwolken uitstoten, omdat maximale hoeveelheid diesel werd ingespoten, slecht stekkercontact van de brandstofpomp, garage heeft stekker doorgesoldeerd.
-Binnenverlichting meerdere keren defect, wegens doorgebrande diode.
-Water in holle ruimte onder de auto, geen idee waar het erin kwam. Probleem niet onderzocht of opgelost, i.v.m aanrijding een paar dagen na ontdekken van de lekkage. Andere H200 gekocht toen.
-Kachelweerstand defect (auto gloednieuw), alleen stand 4 functioneerde.
-Accu lek na 2,5 à 3 jaar.
-Defecte rem rechtsachter na jaar of 4.
Huidige H200; (jaar 2007, 2.5 Intercooler, enkele cabine)
-Continue handremalarm (geluidsignaal dat handrem niet gelost is, tijdens het rijden), vlotter van remvloeistofpeil was defect of losgeraakt, waardoor het systeem dacht dat de remvloeistof volledig op was.
-Ruitenwisser interval die bij harder rijden, opeens continue gaat wissen, garage kan geen storing ontdekken.
Dat was wel zo'n beetje de problemen die we met beide H200en hebben gehad, verder nog wat kleine dingetjes natuurlijk. Klinkt misschien als een hele waslijst, maar iedere auto heeft zo wel zijn probleempjes, de een iets meer dan de ander.
Auto rijdt prettig, de intercooler is net een tikkeltje rustiger en krachtiger dan de turbo diesel. Hoe de common rail is, weet ik niet. Schakelt ook heerlijk soepel, en truckjes die op de modellen vanaf zo ongeveer 2005 zitten zijn ook best handig; lampen die automatisch uitgaan zodra de bestuurder uitstapt, e.d. Alleen de opbergruimte is wel erg gering, ja goed je hebt een hele laadruimte. Maar qua kleine kastjes en vakjes is het wel erg karig voor zo'n grote auto.
De ruitenwissers zijn niet echt ideaal, ze hadden beter tegengesteld kunnen wissen, zodat zowel de bestuurder als de bijrijder fatsoenlijk door het raam kunnen kijken. Nu ziet de bijrijder bij regenweer bijzonder weinig, omdat een hele hoek van het raam niet gewist wordt.
Klinkt misschien allemaal erg zeurderig, is gerust een fijne auto, maar er zijn zo van die dingetjes waar de fabrikant nou niet zo erg over nagedacht heeft helaas.