radeloos word ik ervan.

• bartjuhh

hallo,

We hebben een hyundia lantra automaat van 94'.De auto valt onder het rijden of voor een verkeerslicht soms uit.Volgens de anwb zou het aan de bougies gelegen hebben en de bougie kabels, die inmiddels vervangen zijn maar het probleem blijft!!!Doordat het de ene keer wel en de andere keer niet gebeurd zijn we terug naar de garage gegaan en de monteurs hebben 2 dagen met de auto rond gereden en wat denk je valt de auto bij hun niet uit!!Ze hebben de auto ook uitgelezen en ook hier gaf hij geen storingen??Maar het probleem bleef na 4 dagen probleemloos auto rijden weer opnieuw toe te slaan.Ik word er helemaal moedeloos van.Weet iemand van jullie mischien waar dit aan zou kunnen liggen.

groetjes Miranda (p.s ik kon niet anders dan op mijn zoon zijn gegevens inloggen)

• Andre

Is de stappenmotor ook al gecontroleerd?

• bartjuhh

Dat weet ik niet zou het hieraan kunnen liggen dan?

Het is vreselijk als je niet weet wat je moet doen in zo'n situatie.Mensen zeggen in je omgeving dan zo makkelijk koop een andere auto maar ik heb hier echt geen geld voor .

P.s dankje voor je reactie.

groetjes Miranda

• Andre

Daar zou het ook aan kunnen liggen

• bennie

Ik heb hetzelfde met een hyundai 1600 injection van 1998.

Bij elke beurt kaart ik het weer aan maar men komt er bij mijn garage niet achte.

Dit is een officieele Hyndai dealer, Buursink uit Delden.

De Stappenmoter die als optie door andre wordt aangegeven is nog niet door de Garage gecontroleerd, wel alle sensoren bougies en injectoren.

De Gasklep is ook gereinigd maar dit gaf oon geen verbetering.

De klacht is erg lastig want als de motor afslaat, dit gebeurd altijd wanneer ik al rijdend de auto in de vrij zet valt e stuurbekrachtiging ook uit.

Is er niemand waarbij dit probleem opgelost is !!!

Bennie

• Andre

Bij de Lantra van 1998 kan het ook je luchthoeveelheidsmeter zijn.

• bennie

Hallo andre,

Ik heb de connector die aan de luchthoeveelheidsmeter en de connector die aan het stappenmotortje zit(zitten beide bij de gasklep) losgehaald contactsparay ingespoten en er weer ingeklikt.

Hij loopt nu al anderhalve week als een zonnetje.

dit is misschien ook een tip voor “bartjuhh”.

andre, bedankt voor de gouden tip, ik heb hier anderhalf jaar mee rondgereden en dat was niet prettig.

m.v.g.

Bennie

• Wil.

Miranda,

Ik heb zelf ongeveer 12 jaar een Lantra gereden, en ben dit probleempje ook tegen gekomen. Ik had toen gehoopt dat de garage dit tijdens een grote beurt zou verhelpen doch helaas.

Na enige uren zelf gezocht en gevonden..!!!!!

Oplossing: Slang tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk losnemen en smoorklep (lucht) aan de randen goed reinigen, deze is zwart en er zit aan de randen koolafzetting waardoor bij stationair toerental de motor (bijna) geen lucht krijgt en daardoor soms afslaat.

Na deze actie moet de motorelectronica eerst weer even wennen aan zoveel frisse lucht maar dat is met een paardagen weer OK

Succes alvast.

• scheurwater

kan aan de pluspool liggen van de bobine.vuil kontakt heb dit ook eens gehad bij een opel alles valt uit, lopen zoekek, nar garage niets kunnen vinden en uiteindelijk wel kunnen vinden in de plus aansluiting op de bobine/startmotor, deze was geheel vervuild.

• michael

er valt een hoop af te stellen bij deze motoren. wat vele niet weten is dat er in het gasklephuis een afstelling zit achter een te verwijderen plug.

hiermee zet je mechanisch de luchtomloopklep verder open bv.

mail eventueel als het proleem nog aanwezig is.