h200 achterruitverwarming probleem!

• plixpos

Heb sinds enkele maanden een h200 diesel uit 2001. De achterruitverwarming werkt niet.

Nu zie ik dat de zekering door een eerdere eigenaar eruit is gehaald.

Het is een systeem dat je met het knopje op het dashboard activeert (puls geven door in te drukken). Normaal gaat dan voor 15 minuten de achterruitverwarming aan en daarna automatisch uit.

De knop van de achterruitverwarming is oke en doorgemeten.

Als ik de zekering erin doe gebeurt er verder niets. Ook gaat het controlelampje in de schakelaar niet branden. Lampje werkt wel heb ik doorgemeten.

Waar kan ik de regeleenheid vinden die dit regelt en hoe kan ik dit verder oplossen, meten, controleren etc??

• Frank Stuifbergen

Je hebt toch wel de motor gestart he, tijdens het testen?

Want een H200 is ontzettend goed beveiligd op het gebied van elektraverbruikers. Het contactslot op ON zetten is niet voldoende om de achteruitverwarming aan te krijgen, de motor moet daadwerkelijk draaien.

Verder weet ik er ook niet veel over, alleen dat ik een relais hoor gaan wanneer ik de achteruitverwarming inschakel bij de H200, het relais hoor ik ongeveer achter de snelheidsmeter/toerenteller gaan. Maar daar zal het wel niet zitten, zal wel ietsje lager zitten.

• plixpos

Ja hoor getest bij lopende motor.