Aangezien de dealer en importeur geen H200 meer op voorraad hadden in de luxe uitvoering, hebben we de basis uitvoering gekocht. Nu ben ik bezig met zelf centrale deurvergrendeling inbouwen, de achterklep en schuifdeur geen probleem, die bordkartonnen panelen schroef je zo los en dan kan je de servomotoren en bedrading erin maken.
Een groter probleem zijn de 2 voorportieren, langs de rand een stuk of 6 schroeven gevonden en die eruit gedraaid, dan in handgreep rubber dopje verwijderen en schroef eruit halen en handgreepbakje eruit halen, dan dopje achter klink eruit klikken en schroef losdraaien zodat behuizing rond klink eruit kan, dan zit er achter die behuizing weer een schroef waar het deurpaneel mee vast zit, ook die eruit gehaald. Dan op de deurstijl aan de binnenkant van de spiegel het plastic stripje losklikken, dan deurpaneel los klikken op diverse plaatsen. Na een tijdje kan slotknopje door paneel heen gehaald worden en komt paneel aan linkerbovenkant al aardig los, ook rechtsboven heb ik hem aardig los, linksmidden heb ik hem ook los, alleen dan kom ik niet meer verder. Rechtsmidden en linksonder en rechtsonder krijg ik hem echt niet los. Als ik met een zaklamp in die behuizing schijn zie ik links en rechtsonder een soort beugels zitten dat het lijkt alsof je paneel omlaag moet drukken/schuiven zodra andere clipjes enzo los zijn. Maar ter hoogte van het uitzetijzer van de deur zit ook nog niets van een clipje vast ofzo, wat ik niet los krijg, waardoor je niet eens kan proberen te schuiven met dat paneel. Tevens snap ik niet hoe de raamhendel eraf moet, zonder die hendel eraf te halen kan het paneel er ook niet af.
Dus even in het kort, weet iemand hoe je:
-De raamhendel eraf krijgt
-De bevesting van het deurpaneel loskrijgt ter hoogte van het uitzetijzer van de deur
-De onderkant inderdaad losgeschoven wordt zodra rest van bevestiging los is?
Ik heb deze omschrijving geschreven aan de hand van de bestuurdersportier, ik mag aannemen dat bijrijdersportier alles precies gespiegeld is.
Anders ga ik wel langs bij een Hyundai dealer, maarja of die nu zo behulpzaam zijn om een deurpaneel eraf te gaan halen, terwijl ze er zelf niet veel aan verdienen / mee op schieten.