Water in holle ruimte

• Frank Stuifbergen

Een verloopstekker voor de antennekabel heb ik gevonden bij een bouwmarkt, alleen kan niemand me helpen aan een verloopkabel voor de elektra/speakers van de radio. Nu zat ik erover te denken de draden uit die stekker te peuteren en ze dan met een kroonsteen te verbinden met de draden van de autoradio. Alleen zijn het nogal gekke kleuren die Hyundai heeft gebruikt in de H200, er komen iets van 9 draden die witte stekker in. 1x permanente 12 volt (radio backup instellingen), 1x geschakelde 12 volt (contactslot op ACC en radio kan aan), 1x stadslicht/dimlicht 12 volt (voor eventueel verlichting op frontje van radio ofzo?) speaker links +, speaker links -, speaker rechts +, speaker rechts -, tot zover allemaal vrij duidelijk, het is even uitzoeken maar dan kom je er wel uit. Nu zit alleen nog met het probleem: ik houdt 2 draden over die allebei 0 volt hebben, welke van de twee is nu massa? En wat heeft die andere draad dan voor functie? (een elektrische antenne zit niet op deze auto)

Weet iemand toevallig of de geheel zwarte draad de massa is? (zit wel erg ver van de rest trouwens, dus zou weer zo onlogisch zijn om massa helemaal daar te maken)

• Andre

Waarom ga je niet naar een dealer een stkeer halen dan ben je zo klaar

• Frank Stuifbergen

Omdat de dealer die niet wilde verkopen aan ons, omdat we geen autopapieren konden tonen. (autopapieren krijgen we nog nagestuurd van de importeur) En bij andere winkels hadden ze het niet, maar het probleem is al opgelost. Ik heb gewoon de stekker eraf geknipt en kroonstenen erop gezet.