Lantra koppeling/distributie

• Jan-Willem

Hoi,

Eindelijk een forum gevonden over hyundai's. Staat veel nuttigs in! Ik ben van plan om als tijdelijke auto een lantra van 10-95 te kopen. Hij staat bij een goede vriend die een kleine garage heeft en hem als inruiler gekregen heeft. Ik vertrouw heb als hij zegt dat die auto goed is alleen zou ik graag twee dingen willen weten. De auto heeft 230dkm gelopen, is veel dat weet ik. De auto ziet er van binnen en buiten netjes onderhouden uit en loopt op g3, het is een 1.8gls. Hoe kunnen deze auto's tegen lpg? Wie kan mij vertellen hoe lang een koppeling in een lantra gemiddeld mee gaat, met andere woorden is deze bij 230dkm al vervangen of zou hij nog moeten. En wat is de interval voor het vervangen van de distributieriem? Ik heb hier 100.000 en 60.000 gelezen. Wat is de goede interval?

Iemand nog andere tips?

Tnx.

• Lantracruiser

Beste Willem,

In 2002 kocht ik een Lantra uit '98. Er stond 74.000 op de teller. Bij 110.000 heb ik de riem laten vervangen (eerste keer) en er staat nu 172.000 op de teller. Rond de 200.000 ga ik maar weer eens een afspraak maken. Je kunt niet inschatten hoe lang je met een riem doet. Ik zou het rond de 75.000 laten doen. Dan weet je zeker dat je op tijd bent. Het is altijd een risico er vanuit te gaan dat de riem haalt wat hij belooft.

groetjes Lantracruiser

• Jan-Willem

Tnx voor de reply. Enig kleinigheidje is dat de auto al verkocht was voordat ik hem kon kopen :(. Beetje jammer. Tnx anyway!