verbruik santa-fé

• mike

Mijn Santa-fé 2.0 2wd verbruikt gemiddeld 1 op 7,5. Ik rij 60% in de stad en de rest buitenwegen en kleine stukjes autosnelweg.

Eerlijk gezegd vind ik het verbruik aan e hoge kant. Is dit verbruik normaal of is er iets aan de hand?

mvg,

Mike

• R.E

Ik denk dat dat wel normaal is.Ik heb zelf een Tucson en rijdt rond de 1:10 gemiddeld.

• mike

Ik heb er nog geen echte lange snelwegritten mee gereden maar ik schat dat hij dan ook 1 op 9 kan/gaat halen. Komende zomer naar Spanje met de caracan erachter zal hij ook wel 1 op 5,5 a 6 gaan rijden :-(

• mike

Gisteren vanuit het zuiden naar ouwehans dierenpark gereden met de santa fe. 5 man erin en constant 120 km/u met de cc aan en het verbruik was 1 op 10!!

Ik ben erg tevreden over dit gebruik.

• De Vismobiel

SUV's verbruiken door het hoge zwaartepunt nou eenmaal veel meer. 't Is iets waar je bij de koop al rekening mee kan houden.

• peter

controleer je banden maat eens.

Bij de 2,0 l zit veel al een te grote banden maat gemonteerd van bv een 2,4 l uit mijn hoofd 215 65 in plaats van 215 45 hiervoor heeft de auto te weinig vermogen.

kijk naar de standaard b anden maat………. het is echt ik ben van 1 op 7,5 naar

1 10 gemideld verbruik gegaan en alleen snelweg haal ik 1op 11,5 naar luxemburg.