santa fé gekocht: 3 vragen..

• marc

Heb vandaag mijn santa fé 2.0 2wd uit 2002 opgehaald. Auto heeft 57.000 km gereden en is dealer onderhouden.

Wat mij opvalt is dat de auto rond de 2000 toeren een soort van dip heeft in de trekkracht. Dit is voornamelijk voelbaar in de 2e versnelling.

En elke keer als ik de auto start springt de airco automatisch aan. Hoort dit zo?

Ook sluit de auto zich 3 seconden nadat de auto is gestart, is dit uit te schakelen zodat ik dat zelf niet meer hoef te doen?

Marc.

ps: De auto rijdt overigens super!!

• PGO

Success met je santa fe. Wij hebben zelf een Lantra 1.5i Gl uit 98. Ik kan je niet verder helpen met je problemen. De dip is iets voor een monteur. Het aanspringen van de airco hoort niet zo (kan me echt niet voorstellen) en het sluiten van de deuren, dat moet in de boekjes staan toch ?

Nogmaals

Suc6

• De Vismobiel

Laat 'm maar uitlezen bij de dealer. Volgensmij zitten er een paar softwaretechnische foutjes in die even moeten worden gefixed.

• Dave

hoi, vwb de airco: kan het zijn dat-ie op “ontwasem-stand”staat (weet niet precied hoe dat heet…) Dus op de voorruit gericht, zeg maar. Ik heb dat bij mijn Ford Mondeo (sorry, maar rij nog in een Ford..;)) ook. Ik heb ik-weet-niet-hoelang gezocht, bleek dat de airco in die stand automatisch aangaat en niet uit kan. Als je hem dan op een andere stand zet, bv de ventilatieroosters of combinatie voorruit-ventilatieroosters, dan kan hij wel uit.

Weet niet of je hier wat aan hebt maar alle hulp is meegenomen, toch?

Groet,

Dave