Is een Lantra een goede auto of niet??

• Bas

Hallo,

Ik ben op zoek naar een niet te dure, Lantra stationwagon met zo'n 80.000-120.000 op de teller (1999, 1998). Nu hoor ik wisselende verhalen over of het verstandig is een Lantra te kopen. Aan de ene kant hoor ik dat het een Koreaan is, dus goed, aan de andere kant zeggen ook meerdere mensen dat het een auto is die duur is in onderhoud, omdat er toch vaak problemen mee zijn. Kan iemand mij hier over adviseren? Een andere optie waar ik naar kijk is een Seat Cordoba, iemand hier ervaring mee?

Bedankt!

Bas

• Emiel

kwalitatief is dit een super auto . elke auto heeft onderhoud nodig .

enige tip die ik kan geven koop wel een hyundai bij een dealer daar krijg je er 6 maand garantie op .

een kleine beurt kost ongeveer 99 euro (bij een hyundai dealer)

een grote zit op 250 euro (ook bij hyundai dealer)

suc6

• PGO

Hallo,

Ik heb mijn Lantra uit 98 gekocht 26-05-2006 en al een lange rit naar frankrijk mee uitgevoerd. Goed bevallen, kwam bijna uitgerust aan. Hij loopt zuinig als je niet te hard rijdt. Over onderhoud kan ik nog weinig zeggen.

Grt

• De Vismobiel

De Lantra is een zeer goede auto. Aziatische betrouwbaarheid is bij deze auto overal vindbaar. Echter moet je het doen met wat minder mooie materialen in het interieur. Alles oogt een beetje plastic. Verder zou ik een benzinemotor aanraden, aangezien Hyundai in het verleden nog wel eens slechte diesels heeft geleverd…

• Emiel

De vismobiel schreef:

Verder zou ik een benzinemotor aanraden, aangezien Hyundai in het verleden nog wel eens slechte diesels heeft geleverd…

niet mee eens ! de lantra heeft een peugeot diesel en is onverwoestbaar.

de elantra heeft een 2.0 crdi motor en bestaat uit een bosch brandstof systeem deze motoren zijn ook onverwoestbaar de crdi .

en dan niet weer trug gaan naar de h 200 motor want die is al ruim 30 jaar op de markt en heeft gewoon onderhoud nodig om de 7500 km net als elke oldtimer motor! en ps die ligt niet in een lantra .

• De Vismobiel

Ik heb geen slecht woord voor de CRDi motoren hoor! Ik heb zelf een Cerato 2.0 CRDi en die loopt prima.

En ik blijf de Lantra met diesel afraden omdat ik daarvan ook al enkele exemplaren in de soep heb zien draaien.

Wist je trouwens dat de CRDi motoren van VI Motori in italie kwamen? En dat deze ook door andere automerken dan Hyundai en Kia worden gebruikt?