Santa Fe Stuur

• Hannie

Heeft mijn Santa Fe uit 2002 last van de warmte? Sinds 2 weken begint mijn stuur af te brokkelen, de stukken vallen eruit (zon?). Zijn er nog meer mensen met dit probleem en hoe wordt dit opgelost? Een nieuw stuur lijkt mij een dure aangelegenheid. Ook ik heb de bekende koppelingsproblemen gehad, dat is onder verlengde garantie keurig door de dealer opgelost evenals een gebroken ABS ring, maar nu dit weer: mijn lol gaat er een beetje af.

• jeroen van lankvelt

Hallo,

Dit komt vaker voor bij een santa fe, ik heb het in de tijd dat ik nog bij een dealer werkte 2 keer eerder meegemaakt. Hoe er nu op gereageerd word voor eventuele coulance weet ik niet maar denk dat het er gewoon buiten valt. Vind het alleen wel jammer dat u zo afgeeft op de auto, ga maar eens een volkswagen of opel rijden dan heb je maar 2 jaar garantie en sta nog vaker bij de dealer voor reparaties. Hyundai is helemaal zo slecht niet.

Mvg jeroen

• Jan

Ook het stuur van mijn Santa Fe had er last van. Precies bovenop het stuur, waar de zon er het felste op schijnt. De enige oplossing is vervangen van het stuur. Dat is bij mijn Santa Fe ook gebeurd. Viel onder garantie.

• ed kok

Hannie,

Ook ik zie mij Santa Fe stuur aan de bovenkant wat gaatjes vertonen nu. Heb jij dat ook gehad. En die koppelingsproblemen, welke waren dat precies, om welk type santa fe gaat het?

• marc

Mijn santa fé heeft het ook. Ben de 3e eigenaar en de auto is 4 jaar oud. Denk niet dat het een coulance zaak word??? Wat kost een nieuw stuur of het stuur laten overtrekken met leer?

Marc.

• De Vismobiel

Ik zou persoonlijk niet opnieuw een origineel santa fé stuur monteren, maar een universeel exemplaar. Laat je hiervoor voorlichten bij de automaterialenhandel.

• Jeroen

Wees blij dat ze er een stuur hebben ingebouwd!!!!!!!

• peter

ikben in het bezit van een santa fe van 2001 met het zelfde probleem het stuur brokeld af. De dealer gaf te kennen dat het niet onder de garantie viel. De inporteur is niet bekent met het probleem zeiden ze me door de telefoon. Niet erg geloofwaardig na al deze klachten. Ik denk dat ik mijn rechtsbijstand maar inschakeld. moeten een ieder doen denk ik. een stuur moet toch gewoon 10 jaar mee gaan. verder een super auto nog geen verdere problemen gehag behalve het brandstof gebruik maar dat is opgelost.Jeroen schreef:

• romano

ja , ik hen ook dat probleem met mijn stuur mijn santaa fe komt uit 2003

en het lijkt wel dat ik stukken uit mijn stuur heb gebeten of zo

volgens de dealer is er een lading sturen uit een versie 2002 tot 2004 van zeer slechte kwaliteit

mmmm en bij de verkoop van de auto dan maar even een stuur hoesje er om heen

…een nieuw stuur kost gouw 300 euro ex btw

idee in polen staan er sloperije vol met santa fe `s

ik probeer binnen kort er te gaan kijken..

gr romano

• de Vries

Hallo mensen

Ja ik heb er ook last van mijn stuur wiel brokkeld ook af

ik ga maar even kijken of ik een andere kan krijgen.

Groet