probleemauto

• Peel

Hallo,

Ik ben in het bezit van een H 200 van 6 jaar oud met een kilometerstand van 110.000. Toen ik deze wagen 3 jaar geleden heb aangeschaft was de kilometerstand 60.000. Na enkele maanden begonnen de problemen, net na de garantieperiode natuurlijk. Gebroken krukas; alarm defect; centraledeurvergrendeling defect; krukaspuli (schrijf je dat zo?) vervangen; startmotor vervangen; remmen achter aan gort; dynamo vervangen en nu is de brandstofpomp naar z'n grootje. Al met al heeft het mij er bijna een auto bij gekost en heb ik het helemaal gehad met deze Hyundai H 200. Ik wil nu de importeur een brief schrijven, maar hoe pak ik dat aan?

• PGO

Hallo,

Altijd jammer dat je zo veel problemen met deze auto hebt gehad. Ik heb hetzelfde met een Citroen BX gehad. Hij was gewoon niet goed. binnen een week bleek de versnellingsbak kapot te zijn. (geen garantie). Ik heb zelf nu goede ervaringen met mijn lantra '98. Geen rare dingen buiten garantie.

Grt

• De Vismobiel

Zoals ik vaker heb vermeld op dit forum: De oude H200-tjes beginnen langzaam af te takelen als voor hen de 100.000e kilometer naderd. Niets aan te doen. Een brief naar de importeur heeft eigenlijk alleen maar zin als je er met de merkdealer niet meer uit komt.

Je zou het in jouw geval ook kunnen proberen. Echter zou ik eerst kijken of ik via de dealer een coulanceregeling kan krijgen. Gratis reparaties krijg je sowieso niet, aangezien de auto van de reparaties beter wordt.