toerentalproblemen lantra

• Martin

Mijn lantra uit '96 heeft ineens toerentalproblemen.

Het begon met een wat hoger stationair toerental, wat weer goed te krijgen was door het gaspedaal even in te drukken, later werd het een probleem dat het stationair toerental fluctueerde (wisselde) tussen de 1500 en 2000 toeren, waarbij het lijkt of het gas iedere keer wegvalt en het ook lijkt of de auto op drie poten loopt.

Bovendien is het nu ook zo dat bij het starten de auto eerst naar een hoog toerental (3 a 4000 toeren) gaat en dan na een halve minuut terugvalt en juttert tussen de 1500 en 2000 toeren.

wie weet waar de oorzaak ligt.

ps. alle stekkers e.d. al gecontroleerd en schoongemaakt en de gaskabel loopt soepel

Martin

• De Vismobiel

Lijkt erop alsof de motor te veel benzine ingespoten krijgt. Computerstoring misschien? Daarvoor zou je 'm even moeten (laten) uitlezen.

• Danny

Beste Martin,

Sinds een tijdje heb ik precies het toerentalprobleem met mijn Lantra uit '97 dat jij beschrijft. Ik ben nu in de fase dat het geen zin meer heeft om het gaspendaal even in te drukken.

Heb jij ooit het probleem kunnen achterhalen of laten repareren? Ik zou graag weten wat het probleem is alvorens ik mijn auto naar de garage breng.

Met vriendelijke groet,

Danny

• Martin

Het pendelen van de toeren bleek bij mijn auto te komen door een lekkage bij het inlaatspruitstuk; de pakking hiervan is vervangen en het probleem was verholpen

de kosten hiervan waren rond de tweehonderd euro (incl arbeidsloon)

• Danny

Martin,

Bedankt voor je reactie! Ik vermoed dat dit dan ook het probleem bij mij is.

Met vriendelijke groet,

Danny

• Danny

En inderdaad, ook bij mij was de pakking van het inlaatspruitstuk lek. Na vervaging van deze pakking is het probleem verholpen.