ervaring met automaat

• Herman

Sinds 16 juni ben ik in het bezit van een H200 automaat 80 pk diesel hij heeft 96000 km gelopen.

Ik heb voor een bus gekozen omdat ik invalide ben,en een scootmobiel mee moet nemen. Ik hoop dat ik het voor elkaar kan krijgen om korting te krijgen op de wegenbelasting, nu hoor ik de wilste indiane verhalen over een hyundai, uit mijn kennisenkring, hoe kan je nu zo, n auto kopen, als hij boven de 100000 km komt dan komen de problemen met de motor, met de automaat alles wat maar slecht is komt naar boven, en het kost je er een auto bij aan onkosten.

Mijn vraag is, zijn er hyundai rijders die ervaring hebben met een H200 automaat,

misschien stelt mij dat een beetje gerust als ik er mee op pad ga, want ik heb geen zin in torenhoge garagerekeningen.

Mijn tweede vraag is, zijn er nog mensen die een oprijplaat hebben om mijn scootmobiel er in te rijden??

• Wil

Ik heb al 8 jaar een H200 Automaat, nieuw gekocht en er nu 160.000 km opzitten. Wat kleine reparaties: lagertje stabilisatorstang en naaldlager cardanas,

Verder alleen nieuwe uitlaat, banden, accu en remblokken. Verbruik diesel 1:9,5. Olieverbruik 1:15.000.

Advies: Geef de beurten op tijd. Zeer grote beurt met vervanging van o.a.distributieriem moet bij 90.000. Controleer of dat gebeurt is, want als de ditributieriem breekt heb je een behoorlijke motorschade. Verder rustig warmrijden en niet constant plankgas.

Sucses

Wil

• Peter

Helemaal met Wil eens,

IK heb een H200 uit 2000, heeft nu 85000 gelopen, geen enkel probleem aangaande de automaat, rijdt erg goed.

Verbuik is altijd, wat ik ook vervoer (leeg of vol of aanhanger) 1 liter op 8,2 kilometer ongeveer. Diesel 2,5 met turbo.

Bij mijn woonwerk kan ik niet harder dan 70 en dan schakelt hij net niet in hoogste versnelling. Hele lange afstand wil ie wel eens 1 op 10 rijden.

Olieverversen het allerbelangrijkst,

Warm draaien rustig rijden.

Distributieriem inderdaad op 90000 vervangen.

Laatste grote beurt:

Bij mij is nu net de uitlaat voor en achterdeel vervangen.

Voorste schokdempers vervangen (rechts olie lekkage).

Rechts voor een stuurkogel (rammelen).

Verder een hele prettige bus, ik heb er nu wel 255/50/16 banden onderzitten, gaaaaf

Groeten Peter,

Wil schreef:

>

> Ik heb al 8 jaar een H200 Automaat, nieuw gekocht en er nu

> 160.000 km opzitten. Wat kleine reparaties: lagertje

> stabilisatorstang en naaldlager cardanas,

> Verder alleen nieuwe uitlaat, banden, accu en remblokken.

> Verbruik diesel 1:9,5. Olieverbruik 1:15.000.

> Advies: Geef de beurten op tijd. Zeer grote beurt met

> vervanging van o.a.distributieriem moet bij 90.000.

> Controleer of dat gebeurt is, want als de ditributieriem

> breekt heb je een behoorlijke motorschade. Verder rustig

> warmrijden en niet constant plankgas.

> Sucses

>

> Wil

• Herman

bedankt voor jullie reactie