Wie kan mij vertellen hoe een H200 80 pk automaat trekt voor een caravan, is dat met 2 vingers in de neus of moet hij er op de knieen voor.
Ik rij zelf al een aantal jaren met de H200 (80 pk) uitvoering en trek een caravan van plm 1200 kg.
Op de vlakke weg ….. vingers in je neus en gaan. Als het moet tot 110-120 km/h
In Duitsland op de snelweg….. bergje op 70-80km/h, maar hij blijft gaan. Als je bekend bent in Duitsland, komende vanaf Nurnberg bij Wurzburg is een flinke klim vlak voor WB. Ook daar kan ik met plm 70-80 km/h de weg blijven volgen. Richting Budapest heb je voor Wenen een klim van ongeveer (6 - 7 %) 20 km… ook daar kan de H200 tussen de 60- 70 km/h de weg blijven volgen.
Als je het goed beschouwd, en dat heb ik eens globaal uitgerekend, is op de route van Arnhem tot en met Budapest een totale vertraging merkbaar van plm 30 minuten in verband met het terugvallen van de snelheid tov een trekauto die echt veel meer pk's kan laten gelden met caravan. Nou waar hebben we het dan over… op ongeveer 1500 km 30 minuten “langer” onderweg lekker belangrijk. Voor mij is het wel belangrijk dat ik relaxed het gevoel heb dat de trekker (h200) het allemaal kan bolwerken, en dat gevoel heb ik dus al jaren.
Oh ja, de laadruimte van de bus is (nadat de dubbele cabine eruit gehaald is) gevuld met een Honda Shadow motor van ongeveer 250 kg. Alles bij elkaar dus een aardig gewicht. De H200 heeft er totaal geen moeite mee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?