remmen

• peter meeks

wie kan mij helpen ik heb een hyundai lantra uit 96 motor 1600

bij het remmen hoor je duidelijk dat de remmen versleten zijn maar wat moet ik vervangen of wat zijn het remblokken of remschoenen

• De Vismobiel

Ik denk dat het verstandig is om bijden te laten vervangen, zodat de remkwaliteit weer 100% is. Als u slechts een onderdeel vervangt is de remkwaliteit beter, maar niet 100%, en zit u waarschijnlijk binnenkort aan een reparatie vast van het andere onderdeel.

• Ed Yellow

Bijgeluid remmen kan zijn dat dit aan de vooras blokken volledig op

zijn en je dus metaal op metaal hebt.

Advies hierbij is zeker niet doorrijden omdat de remweg aanzienlijk

bekort wordt en de boel zeer heet wordt met allen gevolgen van dien.

Schijven en blokken vernieuwen is mijn advies.

Achterzijde zijn remschoenen, deze hoor je niet zo gauw.

Wielen eraf, trommels eraf (handem 1e ff terugstellen) en kijken

hoe of wat.

Succes, Ed.

• ben

draai de remklauw los verwijder de dopjes aan de achterzijde verwijder deschijven druk de zuiger terug met de steel van de hamer doe de nieuwe shijven er in en plaats alles terug, hou rekening met de dop van de rem vloeistof dat deze open staat bij het terug plaatsen van de zuiger,en denk even naar of je de rem lie heb moeten bij vullen zoja dan zal deze over het potje lopenX(

• Henry

vraagje?? ik heb bij mijn santa fe 2.4 country 4x4 problemen met de remmen als je remt dan blokkeren de remmen en schokt de auto hij is uitgevoerd met abs.

heb alles al losgehad en gecontroleerd rem blokken zijn nog goed cilinders ook wat kan dit zijn graag een reactie

• jeroen09

@henry

Waarschijnlijk is een abs ring op een aandrijfas gebroken. Let op deze zijn los te krijgen al zeggen (“dealers”) soms van niet.