Hyundai LPG

• Lee

Hallo,

Wij overwegen ivm een nieuwe baan en de afstand om bij een Hyundai Getz 1.3 uit 2004 LPG G3 te laten inbouwen van Prins. We weten dat de garantie vervalt op bv de kleppen en de kop, maar het laten ombouwen is voor ons goedkoper dan een nieuwe auto aan te schaffen. Ook weten we dat de kleppen niet tegen LPG rijden bestand zijn maar dat het wel te doen is met de wetenschap dat je wellicht een dure revisie krijgt, wat nog steeds goedkoper is dan een nieuwe/andere diesel of zo aan te schaffen.

Heeft er iemand positieve of een negatieve ervaring met het op LPG rijden met een Hyundai en bij voorkeur de Getz.

Gr.Lee

• john

heb pas geleden een nieuwe auto gekocht

deze wou ik ook op gas laten lopen maar geen 1 dealer ( peugeot ,seat , skoda ) rade het me aan , omdat er in het algemeen toch wel veel problemen mee zijn,

rij dus gewoon weer op loodvrij

gr john

• De Vismobiel

Ik heb weinig ervaring met LPG, maar ik wil je wel even een tip geven: Rijd niet alleen op gas, maar switch ook af en toe naar benzine. Dit zorgt ervoor dat je benzinesysteem in goede conditie blijft.

Bovendien is het ook beter voor je motor

• Andre

http://www.rijnzicht-lpg.com/ deze kunnen u verder helpen heb ik zelf goede ervaring mee

• Joris Bisschop

Beste,

heb zelf een hyundai lantra uit 1999 welke ook is uitgerust me een prins LPG G3 installatie.

Heb inmiddels al 336.000 km gereden en begin nu de eerste problemen tegen te komen. Echter niet met de kleppen (deze zien er volgens mijn zwager waar ik het onderhoud laat doen) nog perfect uit, maar met het starten bij vochtig weer. Heeft naar mijn inziens te maken met bekabeling waarvan de isolatie bros is.

Mijn advies, DOEN, iedere keer bij de pomp lach ik me kapot als ik voor 17 Euro de tank vol gooi. Wegen belasting is nauwelijks hoger ivm milieu korting in Brabant.

met groet,

Joris Bisschop

• Peter1968