Hyundai LPG

  • Lee

    Hallo,

    Wij overwegen ivm een nieuwe baan en de afstand om bij een Hyundai Getz 1.3 uit 2004 LPG G3 te laten inbouwen van Prins. We weten dat de garantie vervalt op bv de kleppen en de kop, maar het laten ombouwen is voor ons goedkoper dan een nieuwe auto aan te schaffen. Ook weten we dat de kleppen niet tegen LPG rijden bestand zijn maar dat het wel te doen is met de wetenschap dat je wellicht een dure revisie krijgt, wat nog steeds goedkoper is dan een nieuwe/andere diesel of zo aan te schaffen.

    Heeft er iemand positieve of een negatieve ervaring met het op LPG rijden met een Hyundai en bij voorkeur de Getz.

    Gr.Lee

  • john

    heb pas geleden een nieuwe auto gekocht

    deze wou ik ook op gas laten lopen maar geen 1 dealer ( peugeot ,seat , skoda ) rade het me aan , omdat er in het algemeen toch wel veel problemen mee zijn,

    rij dus gewoon weer op loodvrij

    gr john

  • De Vismobiel

    Ik heb weinig ervaring met LPG, maar ik wil je wel even een tip geven: Rijd niet alleen op gas, maar switch ook af en toe naar benzine. Dit zorgt ervoor dat je benzinesysteem in goede conditie blijft.

    Bovendien is het ook beter voor je motor

  • Andre

    http://www.rijnzicht-lpg.com/ deze kunnen u verder helpen heb ik zelf goede ervaring mee

  • Joris Bisschop

    Beste,

    heb zelf een hyundai lantra uit 1999 welke ook is uitgerust me een prins LPG G3 installatie.

    Heb inmiddels al 336.000 km gereden en begin nu de eerste problemen tegen te komen. Echter niet met de kleppen (deze zien er volgens mijn zwager waar ik het onderhoud laat doen) nog perfect uit, maar met het starten bij vochtig weer. Heeft naar mijn inziens te maken met bekabeling waarvan de isolatie bros is.

    Mijn advies, DOEN, iedere keer bij de pomp lach ik me kapot als ik voor 17 Euro de tank vol gooi. Wegen belasting is nauwelijks hoger ivm milieu korting in Brabant.

    met groet,

    Joris Bisschop

  • Peter1968

    Wij hebben ervaring met een Honda Civic 1.4is met lpg/g3 de goedkoopste die we reden omdat er naast 2 achterdempers en 3 gloeilampjes aantoonbaar zonder problemen de 350.000km is behaald uiteindelijk zijn we op diesel overgestapt vanwege het feit dat er bij ons in de buurt geen lpg tankstation is.

    Een Hyundai Getz CRDI gekocht met 17.000km eind maart 2005 nu staat de teller op de 170.000km maak de balans op afgezien van een lopend onderzoek naar een versleten of door schade veroorzaakte stuurinrichting, volgens dealer door schade volgens Care door slijtage, 4 gloeilampjes, nieuw commonrail van bosch in garantietijd dus zelf geen onkosten aan gehad en nieuwe stabilisatorstangetjes van de ophanging zat wat speling op was geen apk probleem maar is toch maar vervangen. Remblokjes rondom versleten bij 53.000km en deze zitten er nu nog steeds op en verkeren allemaal nog in goede staat.

    Auto rijdt comfortabel en tokkelt dat het een lieve lust is en zuinig van 1 op 19 gemiddeld tot 1 op 22/23 en zeer comfortabel.

    Je kan een hoop ellende voorkomen, anderzijds in Korea rijden er al heel lang Hyundai's op lpg/g3 rond met dezelfde motoren als hier die er niet tegen zouden kunnen, het is marketing

  • peter1968

    Nu heeft de Getz CRDI een grote beurt gehad bij 180.000km remschijven en remblokken in goede staat, remblokken zitten er nu vanaf 53.000km op.

    Volgens diverse Hyundai dealers heeft de eigen dealer me belazerd want remblokken slijten niet tegelijk voor en achter.

    Ik was bij Hyundai dealer Landegent in Burgh-Haamstede