H200 Powervan

• P.Meurs

Ik rij sinds 1996 hyundai, veel kilometers met dubbelasser, de eerste 2 waren H100

waarvan de eerste 145000 kilometer heeft gelopen toen ik hem heb verkocht en hij loopt nog steeds, de tweede H100 heeft het slechts 60000 kilometer uitgehouden

en de motor is tijdens garantie vastgelopen, toen in 2000 de eerste H200 (80 pk)

gekocht moeiteloos en écht zonder problemen 165000 gereden en in 2003 ingeuild voor een powervan, deze heeft inmiddels ook al 120000 kilometers gereden, de powervan is gechipt naar 172 pk geen hogere topsnelheid maar een kracht als een

locomotief, dus na 5 hyundai's kan ik stellen dat ik al die jaren (behalve de 2e h100)

probleemloos heb gereden. Volgend jaar komt er weer een nieuwe H200, maar ik wil alleen het huidige model, het nieuw model is walgelijk!!

Het verbruik van de powervan is om en nabij de 12 ltr. de 80 pk versie verbruikte 16 ltr. let wel altijd met dubbelasser erachter.

Zonder aanhangwagen is het vebruik resp. 9.5 en 12 ltr.

Wat ik nogmaals wil vermelden dat de powervan echt een auto is waar ook een

vw-rijder versteld van staat wat deze voor een draaimoment heeft!!!

• De Vismobiel

Er is nooit wat gezegt over een slechte powervan. Dat zijn namelijk de nieuwe generatie Hyundai Diesels.

De oude diesels zijn prut, en dat heb je zelf ook ondervonden met je 2e h100.

En bovendien is het niet gezegt dat alle diesels op de 100.000 vastlopen. Je hebt uitschieters naar boven en naar, in jouw geval, beneden

• peter meurs

Wat je schrijft klopt, maar bij deze wil ik wel vermelden dat de 3 jaar garantie bij hyunfai werkelijk uniek is of dat nu een motor, uitlaat of een accu is het wordt probleemloos en zonder zeuren vervangen, daarbij wil ik nog vermelden dat ik de beurten alleen bij hyundai tijdens de garantieperiode laat doen daarna doe ik de oliewissel zelf en de andere dingen, ik heb altijd volsyntethische olie gereden van Castrol en de distributieriem in duitsland laten vervangen bij de hyundaidealer

scheelde effe 230 euro!!!!

oliewissel om de 10000 met filter en luchtfilter.

• De Vismobiel

Dan heb je een goede hyundaidealer.

Ik moest van de week even langs met een auto van een vriend van me (Coupé met 2L motor uit 2003) omdat er wat was met het motormanagment.

Dus ik kom daar bij de dealer. Snauwde een van de werkplaatsmannen zo van wat is er?? Ik leg het verhaal uit, en zij kwamen tot de “conclusie” dat als er een kabel werd vervangen dat het probleem voorbij was. Dus ik zeg zo van ja prima, het gebeurt toch onder garantie. Zegt die man zo van ik dacht het niet. Er wordt te snel met deze auto gereden, kijk maar. en hij liet me een van de bougies zien. Dus ik zeg zo van: Dat zijn sportbougies, die zorgen voor extra pk's waarom die man zij dat dat niet mogelijk was, en omdat hij dankzij deze bougies zijn garantie kwijt was geraakt. Dus ik, proberende kalm te blijven, antwoordde dat hij het mocht laten vervangen, maar dat er wel een klacht naar hyundai nederland ging en toen werkte de beste man opeens wel zeer goed mee. Raar hoor, deze gang van zaken bij hyundai. Geen poot uitsteken tot je gaat dreigen met klachtenbrieven :S

• Gene

Lijkt mij meer een kwestie van asociaal gedrag van de lokale hyundai medewerker dan dat het representatief is voor de gehele hyundai branche.

Mijn ervaringen in de afgelopen 2 jaren met zowel de H200 (2001) als met de dealer (Zoetermeer) zijn zeer positief. Geen enkele vraag of geen enkel probleem wordt door de dealer afgewimpeld. Sterker nog, als er iets is wat ik niet vertrouw, komt de chef werkplaats persoonlijk een testrit maken om een eventueel mankement te herkennen. Zelfs een half uurtje rijden en analyseren wordt onder de noemer “service” gebracht en kost derhalve 0,0 (nul komma nul).

• De Vismobiel

Raar dat jij wel goede ervaringen hebt met Van der linden :S

• Gene

Vind ik niet raar. Ik ben tot nog toe tevreden… uiteraard kunnen anderen daar een andere ervaring mee hebben, dat kan ik niet beoordelen.

• De Vismobiel

Ik bracht hem namelijk naar de zelfde dealer, want hij heeft hem daar gekocht.

Ik vind het dan wel raar dat ze wel tegen u normaal kunnen doen en niet tegen mij :S

• De Vismobiel

http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=99227

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/bestelbusjes_en_wagens/11779138.html?return=eJwlyr0KwyAUQOF3CZjRX7IoUpopSx9CmoCi1Uu8pUlL372mmc43HKeF%2FgTNTdVCDbqri1vv3nhE0IzFAkumD7dGhOQcVpoTOxcKHi5bsqKfq40voq7T%2FsyzC0QOkk%2BS8z9uBctK1IilHaIhYcM7wMGt8eh%2BttTQIHuwojPfHxzlL5Y%3D&df=1

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/schadeauto_s/9254732.html?return=eJwlykEKwyAQheG7BMxSo6FdKFLSVTc9xNAEFK0OOqVJS%2B9eQ1b%2FB%2B%2BBlvrr9WCqluqsu7pAeTjjiFALETIuiT%2BhBMIIQJWnKI4LR4eXNVrZz9WGNxun2%2FZKM3imTmq4Z8qFjVfKbZANkRo%2BHneujXu3o7n6BtWjlZ35%2FQGkTy3O&df=1

;)

• JK

Dat is echt geen toeval :)