Hyundai accent 2001 moeilijk in 2e versnelling

• Y

Ik heb gisteren een Hyundai Accent uit 2001 met 33000 echte km's proefgereden.

Motorisch totaal niks op aan te merken. Is als nieuw. Maar de versnellingsbak houd me momenteel tegen.

Vooral naar de 2e versnelling gaat die zeer hakerig als je rijdt. Bij stilstaan gaan ze allemaal soepel. Tijdens het rijden niet. 2e is heel hakerig. Ik hoor dus geen tandengeknars uit de bak maar bij de pook zelf voel ik gewoon dat die er met kracht en hakerig in gaat. Bij de 4 gaat die veel beter maar ook licht hakerig. De rest vooral de 5 gaat als boter.

Aangezien de auto nog als nieuw is vraag ik me af wat dit zou kunnen zijn. Wat zijn jullie ervaringen.

Oh ja nog iets, als ik rem hoor ik achter gssj gsjj gsjj. Dit is als ik redekijk stevig rem. Bij heel zacht remmen niet. Ook met handrem het zelfde.

• "De Vismobiel"

Bekende kwaaltjes van de Accent, en de Kia Rio.

Dat van het remmen dat zijn vochtige schijven waarschijnlijk (Piepen ze echt??)

het hakerige schakelen had ik ook met mijn Rio. Gezien de lage kilometerstand vermoet ik dat er een ouder iemand eigenaar is geweest van de auto. De persoon in kwestie zal waarschijnlijk een stuk minder vlot gereden hebben als u doet, en heeft de auto waarschijnlijk niet goed ingereden. Dit trekt als het goed is vanzelf weg.

• Ab

De versnellingsbakolie eerst verversen en als die het nog niet goed doet dan moet er een modificatiesetje ingezet worden.

Achterremmen moeten ze ff naar de ankerplaatjes kijken dit is een vaker voorkomend geluid.

• Y

Ik heb de auto inmiddels gekocht. Hij valt me echt niet tegen. Het rare is dat die vandaag zeer soepel schakelt. Ik denk dat ik inderdaad de olie zal verversen.

Verder bevalt die me uitstekend. Rijd stil en degelijk. Zit goed. Ik heb veel duurdere auto's gehad zoals a4 passat golf. Maar als ik deze vergelijk kan die heel goed mee. Ik weet dat de kleine dingen in de duitsers wel beter aanvoelt, maar kwalitatief gaat er net zo vaak iets kapot bij de duitsers. Ik ben benieuwd hoe deze het op termijn zal doen. Bedankt voor jullie input.

gr.Y

• "De Vismobiel"

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!