EGR klep H200

• Edwin

Hallo, is er iemand met een H200 die ervaring heeft met het dichten van de EGR klep?

Ik vraag me af of er 1 of 2 plaatjes geplaatst moeten worden en of dit gemakkelijk zelf te doen is.

Ook ben ik benieuwd waar de plaatjes van gemaakt kunnen worden en of ze met een speciale pakking afgedicht moeten worden.

Graag jullie reakties

Gr. Edwin.

• "De Vismobiel"

Hallo, is er iemand met een H200 die ervaring heeft met het dichten van de EGR klep?

Nee

• JK

Wil je je H200 tunen? Milieu barbaar! ;)

• Piet

wrom wil je die klep dichtmaken ? er is ook een andere oplossing

• Edwin

Piet, hij rookt bij het optrekken in de lage toeren en helemaal als de airco aanstaat!

Als ik de vacuumslang van de klep afhaal is de rook verdwenen en gaat hij als een zonnetje, de dealer gaf als antwoord op mijn vraag: “wij modificeren die kleppen altijd”, dichtzetten dus zei ik , hij knikte bevestigend op mijn vraag en dat zei me genoeg.

Over milieu gesproken, kijk ff op www.radiorijnmond.nl naar het nieuws over de stroomstoring en het affakkelen bij de Shell, daar woon ik vlakbij, denkje dat mijn klepje het verschil maakt?

Gr. Edwin.

• Edwin

Het VMBO heeft zeker vakantie.

• Piet

klopt dat heeft mijn h200 ook .

maar je kunt toch ook gewoon de vacuum slang er af halen en die afpluggen dan ben je er ook .

• Cor

Ik heb de vacuumslang eraf gehaald en deze met een ty wrap dubbelgevouwen vastgebonden, zodat deze dicht is, de aansluiting op de EGR klep met een rubber slangetje met boutje afgedicht.

Vervolgens ook de carter ventilatie van het luchtfilter gehaald, met een tuinslang verlengd zodat ie 20 cm boven de grond hangt, en de aansluiting op het luchtfilterhuis met een kurk afgedicht.

Deze modificatie moet je ff voor de APK terugbrengen in origineele staat, na de goedkeuring weer terugbrengen in gemodificeerde staat.

Verder voeg ik nog 0.15% aceton toe aan de diesel, 90 cc aceton op 60 liter diesel.

Greetz

Cor

• Fred

Beste Cor, ook ik heb het probleem met zwarte rook bij het optrekken, heb ook het slangetje eraf gehaald en met een boutje aan beide zijden afgedicht. Nu gaat bij mij het motorstoringslampje branden na 500m. rijden.

Hoe heb jij dit opgelost.

alvast bedankt.

Fred.

• Cor

Heb je de nieuwe type blok?

Zo ja, dan krijg je dat probleem, bij de oudere types, de mijne is van 06-2000, heb je geen terugmelding.

Je kan wel een plaatje steken, maar dan even doorboren met een 8 mm boortje, zodat de computer toch wat uitlaatgas kan meten.Fred schreef:

>

> Beste Cor, ook ik heb het probleem met zwarte rook bij het

> optrekken, heb ook het slangetje eraf gehaald en met een

> boutje aan beide zijden afgedicht. Nu gaat bij mij het

> motorstoringslampje branden na 500m. rijden.

> Hoe heb jij dit opgelost.

>

> alvast bedankt.

>

> Fred.