Startprobleem H 200

• bert

Het probleem met mijn hyundai H200 2.5 cdi intercooler bj. 2000 is het volgende.

Als ik s,morgens de wagen start slaat hij direckt aan en blijft dan ook netjes lopen.

Maar zodra ik het contact uitzet en de wagen opnieuw wil starten slaat hij met geen mogelijkheid meer aan .

Soms na enige pogingen wil hij het nog wel eens doen maar meestal niet.

De dealer vermoed dat de brandstof pomp kapot is en dit gaat enorm in de papieren lopen.

Nu had de laatste keer de a.n.w.b. mij gemeld (na het zoveelste startprobleem)dat er onder op de brandstofpomp een relais moet zitten die de storing zou kunnen veroorzaken.

Misschien zijn er mensen met het zelfde probleem die uitsluitsel kunnen geven?

• Peter

Klinkt als de relais die voor de brandstof-KLEP zorgt als je contact afzet. Dit is de manier zodat de motor stopt (er zijn geen electrische bougies). Hij zou dan eigenlijk ook zo af en toe plotseling kunnen afslaan bij het rijden?

Lijkt me een kwestie van een nieuw relais? Of een neiwe klep.De brandstofpomp lijkt mij nog niet in eerste instantie de veroorzaker.

Vrolijke groenten,

Peter