omkeuren tbv bpm

• Raymond

Op basis van een H200 van 2000 met dubbele cabine

RDW incl.wegen ? 41,50 + ? 17,50= ? 59,00

2 nieuwe kent.platen ? 25,00

Rest bpm omdat het een geel kenteken wordt ? 2600,00

totaal: ?2684,00 incl.

Dit is op basis van de nieuwe regeling geldende vanaf 01.07.2005 en je mag 2 weken voor de auto 5 jaar wordt deze regeling in laten gaan (ter omkeuring aanbieden). Zolas al verwacht werd worden de nodige centen nog even snel uit je zak geklopt en wordt je ook door dit kabinet om de tuin geleid en in de maling genomen,ik ben aan mezelf verplicht om deze regeling op mijn bus toe te passen want ik heb 2 opgroeiende kinderen en die wil ik wel goed en ruim laten zitten op stoelen die genoeg beenruimte bieden en hen de ruimte geven.Ik zou de bus ook kunnen verkopen maar dan maak ik er veel teveel verlies op,de waarde nu is zo,n

? 4500,00 en dan maak ik er zo,n ? 4500,00 verlies op en dat vindt ik het niet waard. De nieuwe wegenbelasting wordt ? 96,00 per maand.

groet Raymond

• JK

Je hebt dit allemaal aan jezelf te danken;

grijs kenteken is altijd al voor ondernemers bedoeld geweest.

• Gene

Beetje kromme gedachte.

Hoeveel jaar kun je nog “grijs” blijven rijden om die € 2684 goed te maken. Wat denk je wat het nieuwe tarief voor de “geel” gekentekende auto gaat worden ?

Trouwens de nieuwe wegenbelasting € 96,- per maand ???

Toch niet voor een geel kenteken . Een snelle blik op de site van de belastingdienst leert dat het tarief geel een kleine € 129,- per maand gaat bedragen.

Kortom, ik vind het een hele kromme gedachte dat je enerzijds wel geld uit gaat geven om van grijs naar geel te gaan terwijl je anderszijds de “beperkte” ruimte voor de kinderen niet nodig had toen het tarief nog “grijs” (€ 28) was.

Blijkbaar hoop je op een later moment de investering grijs -> geel terug te kunnen verdienen. Ik vermoed dat je dan van een kouwe kermis thuiskomt.

Als je dan toch geld uit wilt geven ga dan naar een bedrijfswagen dealer (krijg te tenminste een normale inruil prijs) en koop daar een personenbus. Zul je alles bij elkaar net zoveel kwijt zijn, maar een hoop ergernis minder.

• JK

Gene,

het eerste deel ben ik met je eens, maar ik denk dat ook een bedrijfswagen dealer je geen normale cq gewenste inruil prijs zal geven; ook die weet dat de markt er mee oversploed wordt.

Raymond, rijdt deze bus maar gewoon op (paar jaartjes ;) ) dan ben je waarschijnlijk het beste/makkelijkste af; de 2 kinderen hebben aan 1 bank toch echt wel genoeg! :?

• Michiel

Trouwens.., wie weet wat de mogelijkheden / vereisten zijn voor ombouw naar camper?

Zal vast z'n beperkingen hebben, maar misschien een leuk alternatief?:)

• Peter

Dank je voor deze info.

Ik heb mijn auto in juli 2004 gekocht (H200) omdat deze veel ruimte bood. Vergeleken met Voyager / Alhambra / 807 / Winstar etc. Toen was er sprake van een bedrijf(je). En er was nauwelijks sprake van enig grijskenteken gebeuren. Ondertussen is de toekomst van de eigen zaak, door werknemer elders te worden, niet doorgegaan.

Ik ben als argeloze autogebruiker niet gecharmeerd van deze methode van invoeren van verhoging WB. Eerlijker zou een afbouw regeling zijn waarbij de ebruikers zolang de auto nog in bezit is niet meedoet / pas na verkoop gaat het dan gelden.

Doodat het een grijskenteken is, zit er weinig luxe in en weinig zitplaatsen. Ik zal dus gaan betalen voor een “KALE” auto, terwijl ik voor dat geld ook een “LUXE” model gehad had kunnen hebben.

Ik had toen in 2004 de keuze van een Ford Winstar of een Hyundai H200. De Ford was goedkoper in aanschaf, veel LUXER, maar duurder in gebruik en de H200 was duurder in aanschaf, veel SIMPELER, maar goedkoper in gebruik.

Ik heb bij de aankoop de verkeerde keus gemaakt (geen info hierover gehad), waarvoor ik nu moet gaan boeten????

Verder vind ik het naar dat de particulieren (ik ook nu dus) nu als een halve crimineel worden afgebeeld. Ben nog in twijfel wat nu te doen, verkoop of oprijden………..

• 'De Vismobiel'

leuk, maar een duur alternatief, en je moet voldoen aan veel regels.

Bekijk deze advertentie op marktplaats eens:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/caravans/campers/50242.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253Dgrijs%252Bkenteken%2526p%253D1%2526d%253D1%2526pv%253Dall%2526t%253Da%2526g%253D8%2526u%253D6%2526rc%253D1%2526s%253D100%2526m%253D0%2526show_thumbnails%253D1

Gr Bryan