Hoi allen,
Toen ik nog de gelukkige bezitter was van een Hyundai Excel uit 1998 was ik hier regelmatig te vinden, ik heb echter 4 maanden geleden een Alfa Romeo gekocht (een 146 1.4 Ts. uit 1998, lpg.), dus toen kwam ik hier niet meer.
Nu moet ik toch zeggen dat ik na 4 maanden rijplezier, want dat biedt de Alfa wel meer dan mijn Excel, eerlijk is eerlijk, toch mijn trouwe Hyundai mis.
Nooit problemen gehad met de Hyundai, reed goedkoop en simpel, maar ruim voldoende.
Met mijn Alfa Romeo heb ik toch alweer wat kleinigheidjes gehad, niet ernstig ofzo, maar met mijn Excel had ik gewoon nooit wat. Nu wist ik van te voren dat Alfa een minder betrouwbaar merk is dan Hyundai, en dat heb ik dan ook wel ingecalculeerd, het rijplezier vergoedt ook veel hoor, want het rijden is wel ware fun.
Tóch vallen de hoge onderhoudskosten van Alfa Romeo mij wat tegen, vandaar dat ik terug verlang naar mijn Hyundai-tje, die ik zonder te vrezen op grote beurt kon sturen, en dat ik dan te horen kreeg dat er niks mis mee was, en dat er eigenlijk niks vervangen hoefde te worden, en zowel, dan was het bedrag nog een schijntje van wat ik nu voor een gemiddelde Alfa beurt betaal.
Daarbij komt dat Hyundai helemaal niet zo lelijke auto's maakt, dit tezamen maakt dat mijn volgende auto weer een Hyundai wordt!
Heb dus even gesnuffeld en geexperimenteerd bij een ander (overigens wel leuk) merk, maar ben toch tot de conclusie gekomen dat Hyundai meer wat voor mij is.
planning: sparen voor Hyundai Accent 1.6 gls. 3 drs.
Ik wil tevens zover gaan dat ik vraag of er mensen zijn die een Accent uit 1998 of 1999 te kopen weten te staan, op lpg. evt. te ruilen tegen een Alfa 146 1.4 Ts. uit 1998 met 109.000 km. op de teller…