hyundai 200 2,5 diesel onbetrouwbaar???

• henk van t hull

Beste Hyundai rijders.

Ik ben van plan een H200 te kopen van 1999 ongeveer, ze zien er prachtig uit maar…. ik schrik als er al H200's zijn die met 140.000 km(!!!) op de teller met de aanschaf van een nieuwe motor geconfronteerd zijn.

Hoe is dat mogelijk?

Rijstijl kompleet fout of allemaal “maandag-ochtend auto's”"??

Er wordt verteld dat er een koek van olie ontstaat in de carterpan met het rijden van korte (nederlandse) afstanden en dat als er een keer een flinke afstand gereden wordt wordt komt die koek los en vliegen je lagerschale eruit!!!??

Wie kan me van deze nachtmerrie afhelpen en overtuigen van de betrouwbaarheid van een H200

Vast hartelijk dank

Henk uit Nijmegen

• JK

Henk, probeer eens de zoekfuntie van dit prikbord. Over de dieselmotoren van de H100 en H200 is al e.e.a. voorbij gekomen. (Ik zelf ga het je absoluut niet aanraden!)

Misschien is het een idee om nog wat langer te wachten met de aanschaf van een grijskentekengeval.. over enkele maanden konden de prijzen nog wel een verder dalen door de veranderingen m.b.t. houderschapsbelasting.

En dan koop je met een beetje geluk een betere bus voor het zelfde geld.

Toyota is de betere kwaliteit :)

• TRiPAX

Een voor mij onbekend verhaal, lijkt me ook erg onlogisch, de oudere h200 motoren daar zitten idd wat kinderziektes in, maar de problemen ontstaan vaak door de rijstijl van de bestuurder, vooral van de bedrijfswagens, koude motor en hoppake gassen maar, de motor van de h200 powervan is flink verbeterd en zou deze ook aanraden maar de oudere h200's moeten het ook gewoon doen, een kennis van mij heft er een en die rijdt prima, en die heeft er inmiddels al een stuk meer op zitten dan de 140000 hoor.

Ik raad gewoon aan, koop geen oude bedrijfsbus, en als je de bus wilt kopen bekijk dan eens de onderhoudshistorie.

Groetjes en succes.

• Ab

Als je een H-200 wilt kopen kan je er beter een nemen vanaf 2001 met de chrome randjes.Hier zit een betrouwbare motor in

• marcel

wat mij betreft zeer betrouwbaar !!kep er zelf één van 2002. Van modellen 1998 (eerste serie) inderdaad gehoord dat er motorblokproblemen zijn geweest. Latere bouwjaren (vooral modellen met chroomstrip en heldere koplampen, vanaf 2001) geen problemen gehoord. Hou wel de waarschijnlijk veranderende wetgeving ivm grijskenteken per 1-7-2005 in de gaten !!!

wegenbelasting wordt dan ongeveer 120,00 ipv 30,00 per maand !!

• 'De Vismobiel'

Henk,

Ik zou even kijken voor de Opel Vivaro, of iets wat bij renault en nissan is gekopieerd, omdat die gewoon een stuk betrouwbaarder zijn. De hyundai bestelwagen motoren zijn namelijk gewoon flut.

Gr Bryabnn

• Jk

Pas op hoor Bryabnn,

ze gaan hier zo nog beweren dat je geen verstand van auto's hebt :D

• 'De Vismobiel'

Hé zeg nou zelf wat is beter: Hyundai of opel…

• Emiel

.

• 'De Vismobiel'

Een collegan van me die heeft zn H200 ingeruild, 3jaar oud, 200.000 op de teller, blok (AL) gereviceerd, en een waarde van maarliefst 4500 euro. Ik zou de hyundai bestellers afraden, ze zijn namelijk gewoon k*t