Hallo, ik ben sinds drie jaar de eigenaar van een Santa Fe 2.4 met LPG G3 installatie. Ik heb sinds een aantal weken de volgende klachten en aangezien ik een prijzige reparatie vrees hoop ik dat er serieus naar gekeken wordt.
Bij het starten van de auto met ingetrapte koppeling voel ik de auto 8 van de 10 keer aanslaan in het koppelingspedaal. Het gevoel is een soort raspend/ratelend gevoel. Als ik daarna optrek dan hapt de wagen de helft van de tijd in zijn versnelling, wat soms slippende banden of zelfs afslaan tot gevolg heeft. verder opschakelen gaat goed echter ook hierbij komt het regelmatig voor dat er een raspend/ratelend gevoel in het koppelings pedaal te voelen is bij het op laten komen van de koppeling en ingrijpen van de versnelling. Bij terugschakelen en bij het op laten komen van de koppeling komt het regelmatig voor dat het koppelingspedaal bij ingrijpen van de versnelling onder de voet naar beneden toe teruggetrokken wordt. Verder is de druk van het koppelingspedaal niet constant en heeft een soort knikkend gevoel (ook niet altijd) tijdens het indrukken.
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan of er ervaring meeheeft. Mijn garage kan zich niet voorstellen dat het aan de koppeling ligt. Ze denken dat het een meedraaiende krukaslager is. Wie kan mij advies geven?
mvr gr.
rgr