Lantra kopen?

• Paco

Beste Hyundai liefhebbers en tegenstanders….

Ik ben van plan om naar een Lantra uit '97 te kijken (1.6i GL met 93.000 op de teller) en hem dus mogelijk te kopen…

Waar kan ik op letten naast de gebruikelijke items voor het aanschaffen van een 2e hands auto?

Met andere woorden wat zijn de bekende kwalen van een Lantra uit 97 (als die er zijn)?

Alvast bedankt!!

P.S. wanneer iemand negatief reageert over lantra, graag ook uitleggen WAT de kwalen e.d. zijn!!!!

• JK

De afschrijving heeft grotendeels al wel plaats gevonden. Dus vanuit dat oogpunt een goede keuze.

Marktplaats staan ze op voor ongeveer tussen de 2500 en 4000 euro.

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/hyundai/18839.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dlantra%2B1997%26p%3D1%26pv%3Dall%26g%3D4%26u%3D8%26s%3D50%26m%3D0

Dat comfort, afwerking, materiaal e.d. allemaal net wat minder is dan gemiddeld weet je wel. Maar als het budget de doorslag geeft in dit geval, geen verkeerde keuze.

Waar wilde je de auto kopen, particulier of bij handelaar/garage/dealer?

• john

zelf een lantra gehad en had veel last van onderstuur

gr john

• ko

Ik heb jaren lang een lantra gehad en nooit problemen gehad dit was overigens het oude model, eenvriend van mij heeft een 98-er lantra en die heeft ook nooit problemen, hij heeft er 17" velgen onder en een sebring sportuitlaat er is ook genoieg voor te krijgen om hem op te leuken.

Je kan hem eens mailen over zijn ervaring met zijn lantra crassdammie@hotmail.com

• RedNas

Ik rij 2,5 jaar een Lantra 1.6 uit '98 en heb tot dusver geen problemen behalve een hulpkoppelingcilinder vervangen. Ben zeer te spreken over de auto. Heb gisteren mijn koppeling en drukpgroep e.d. laten vervangen. De auto rijdt weer als nieuw. De Lantra is een betrouwbare fijne auto waar je veel auto voor weinig geld hebt. Dat heb je bij Daewoo en Daihatsu ook, maar bij de Lantra hoef je alleen maar te tanken.

• LV

Ha Sander,

Zou ik je mogen vragen wat je kwijt was voor de vervanging van de koppelingsplaten/drukgroep?

Bij mijn Lantra (1.8 GLS) zit deze reparatie er ook aan te komen..

Groet, LV