Als automobilist rijdt ik 80.000km per jaar in een Honda Civic die nu op 200.000km staat op lpg, behalve een achterdemper en een achterlampje en 2 voorlampje is er nooit wat mee.
Overigens rijdt ik al jaren Honda en weet gewoon dat er tot de 600.000 km niets zal gebeuren, wel als je sportief gaat rijden dan kan de aandrijfassen bij 300.000km eens versleten zijn en remschijven ook rond de 250.000km
Mijn broer rijdt in een Golf en heeft al jaren te kampen met slechte kwaliteit de eerste Vwtjes waren nog goed maar het voorlaatste model staat over de gehele wereld bekend als een probleemwagen.
Mijn zus rijdt passat stel je eens voor dat je 100.000km nieuwe draagarmen voor moet hebben, abnormaal bij een auto van 6 jaar oud, Audi A4 en passat schijnen hier uit feiten veel last van te hebben evenals meer slechte onderdelen.
Als je dat met een japanner zou hebben staat men op zijn achterste benen maar met een duitse auto tsja kan voorkomen kan gebeuren slechte auto's worden niet meer gemaakt
Mijn vriendin is nu bezig met haar 3de Daihatsu Cuore, de 1e met 280.000km op de teller werd ingeruild voor een met 100.000km en deze is 7 jaar geleden ingeruild vanwege de hoge kmstand we waren bang dat we groot onderhoud kregen zoals remschijven en koppelings systeem behalve uitlaat bougies niet meer onderhoud bij een stand van 360.000km hebben we in een duits blad gestaan over dat het merk negatief wordt belast terwijl de feiten net zoals andere japanse merken er niet om liegen op alle fronten beter qua kwaliteit natuurlijk rijdt een Audi A4 mooier dan een Daihatsu Cuore maar is niet per defenitie beter dan een kleine zakjapanner!
Nu hebben we een nieuwere gekocht deze rijdt op lpg en heeft 150.000 km gedraaid nu en nog niets bijzonders behalve achterdemper die gaan bij een Cuore sneller kapot dan andere japanners gek genoeg