koppeling

• jones

LS

Wie heeft ervaring met een slippende koppeling van een 1992-er scoupe?

Mijn kopelingsplaten zijn nieuw toch slipt het kreng weer.

Het blijkt dat zich druk opbouwt in de koppelingswerkcilinder ( onder aan de bak ) telkens als ik de koppeling indruk bouwt zich meer druk op totdat de koppeling weer gaat slippen, als ik dan de onluchting aan de koppelingwerkcilinder even opendraai spuit een straaltje hydraulicolie eruit.Dan is het weer een tijdje goed.

Wat kan dit in godsnaam zijn. Drukopbouw in het hydraulische gedeelte van de koppeling? Wie heeft ervaring hiermee?HELP

• Emiel

de hevel in de bak ging die wel lekker soepel ? wil wel eens voor komen dat deze vast gaan zitten .

succes

• jones

Beste Emiel,

Hevel is inorde, loopt soepel. Dit is echt een druk probleem.

vrgr Jones

• Emiel

dan zou het retour klepje dichtmoeten zitten . er zit ook een klepje onder in de cillinder die kun je er ook uitlaten wil ook wel eens helpen .

maar het klinkt echt alsof de hevel gewoon veel te zwaar gaat dan gebeurt dit ook .

weet het gewoon 100 % zeker datr de hevel soepel gaat .

vrgr Emiel

• jones

Beste emiel,

Waarzit dit retourklepje wat dicht zou zitten?

Het onderste cilindertje onder aan de bak heb ik los gehad, kan de hevel met de hand zelfs bewegen.

• Emiel

het klepje zit in de aansluiting op de werk cillinder die met de banjo bout .

het kan zijn dat hij er al uit is .

wat je ook kunt doen is het systeem ff doorspoelen en tijdens het spoelen de koppelingspedaal ff laten flippen intrappen en snel loslaten dit een paar x achter elkaar om het smeer er uit tekrijgen . en dan goed ontluchten .

succes

• jones

Beste Emiel,

Probleem is opgelost, de cilinder aan de koppeling, dus niet die aan de bak was kapot. Heb hem vernieuwd en alles werk weer naar behoren.

Bedankt voor je hulp.

John Sledsens