Tucson velgen winterbanden?

  • Arie

    Krijg over een paar weken een Hyundai Tucson, daar zitten standaard lichtmetalen velgen onder met volgens de folder de volgende maat 6,5J x 16 de banden maat is 235/60 R16

    Nu wil ik graag een set stalen velgen met winterbanden kopen.

    Van de velgen heb ik geen gegevens van de ET waarde en de steekmaat.

    Weet iemand of er nog andere merken auto's met dezelfde velgen rijden, zodat ik naar 2e hands velgen kan kijken?

  • Herman

    Stalen velgen ????

    Hier hebben wij ook een Tucson v6 en stalen velgen onder deze auto whehehe ik denk niet dat dat mooi zal zijn, je kan kijken of je op marktplaats een leuk goedkoop setje licht metaal ziet voor weinig dat zal al een stuk beter staan, maarjah wij hebben ze uit de winkel en hebben nu 19" op het oog :) en dan gebruiken we de 17" die we nu hebben voor de winter.

    Grtz

  • Arie

    Ik kan wel kijken voor velgen op marktplaats, maar welke maat past en is toegestaan?

  • Herman

    De maximale J maat weet ik niet moet je even op i-net opzoeken of aan de dealer vragen.

  • Arie

    Oke Herman, ik ga verder op zoek, heb ook nog een paar weken de tijd.

    mvg Arie

  • JK

    Misschien zijn er hier kenners die je kunnen vertellen van welk type het eventueel nog meer past..

    Terracan misschien? Tucson lijkt mij gebruikt nogal moeilijk..

  • Arjen

    Velgen van een Santa Fé passen ook!!!!

    Gr. Arjen

  • Series III 24 volt 4x2

    en van de kia sorento en de sportage

  • Arie

    Iedereen bedankt, ik heb inmiddels omdat ik niet aan goedkope stalen velgen kon komen een set lichtmetalen incl. Continental 4x4WinterContact 195/65 R16 gekocht.

    Alles bij elkaar incl. monteren € 1000,- bij de firma Groenendijk Banden BV

    te Ridderkerk.

    Trouwens die maat banden wordt over de hele wereld standaard onder de Tucson gemonteerd.

    De maat 235/60 R16 wordt alleen hier standaard gemonteerd, waarom? Ik weet het ook niet

  • C . de Heer

    Arie Schreef:

    ——————————————————-

    > Krijg over een paar weken een Hyundai Tucson, daar

    > zitten standaard lichtmetalen velgen onder met

    > volgens de folder de volgende maat 6,5J x 16 de

    > banden maat is 235/60 R16

    > Nu wil ik graag een set stalen velgen met

    > winterbanden kopen.

    > Van de velgen heb ik geen gegevens van de ET

    > waarde en de steekmaat.

    > Weet iemand of er nog andere merken auto's met

    > dezelfde velgen rijden, zodat ik naar 2e hands

    > velgen kan kijken?