h200 startproblemen

• marcel

Ik ben in het bezit van een h200 van 2002(heldere koplampen en chroomstrips)

De auto bevalt me prima, op 1 puntje na. ;

als het buiten relatief ‘warm’ is (vanaf ongeveer 20 gr), en de motor is nog koud ('s morgens als ik hem voor het eerst start), slaat de motor niet direct aan, De startmotor draait wel rond, maar hij ‘pakt’hem niet direct, maar na ongeveer 5 seconden de sleutel vasthouden. Bij koud weer start hij perfect. Het is net of er te weinig wordt voorgegloeid. De dealer heeft van alles doorgemeten, en heeft ook een kabelstekker doorgesoldeerd. probleem blijft echter. Heeft iemand een idee ??

mvrgr marcel

• TRiPAX

Zolang je garantie hebt naar de dealer blijven gaan net zolang totdat ze het gevonden hebben.

• raymond

dat probleem heb ik ook met m,n H 200,wat ik doe is zodra het lampje uitgaat dan pas ga ik met m,n hand naar de sleutel en start em,het schijnt dat we te snel na het uitgaan v/h gloeilampje de wagen starten en in die vertraging die ik net noemde heeft ie wel genoeg tijd om te gloeien althans dat werkt bij mij perfect succes!!!!

• marcel

bedankt voor de tip!!!. het lijkt nu inderdaad wel goed te gaan. wel vreemd trouwens. hoe ben je er achter gekomen dat het op deze manier werkt ?? ik heb zelf al van alles geprobeerd: gas intrappen, gas half in trappen, twee keer voorgloeien…

vooralsnog bedankt (tis nog niet weer echt ‘ warm ’ weer geweest…)

• geert

kijk misschien ook even naar de accu ik had het ook en toen bleek dat er gedistelleerd water bijgevuld te moeten worden daarna starte hij als nieuw

• raymond

hoi marcel, ik ben vrachtwagenchauffeur en dan ga je al heel anders om met een diesel als een ander denk ik maar het komt voort uit mijn automonteurs tijd daar leerde ik dat je met het opstarten van een diesel altijd de tijd moet nemen want daar kunnen de meeste problemen liggen,fijn dat je probleem nu van de baan is en dat je nu wel goed van de auto kunt genieten groet Raymond

• Jan van Hebscheuteren

Hij start niet omdat hij nog aan het gloeien is, het lampje gaat uit maar het starten is dan nog niet vrijgegeven. Als je goed luisterd hoor je een klikje als je kan starten.

Jan.

• marcel

Hoi Jan,

is dat dan normaal voor deze diesel ??Of kan dit verholpen worden (ik heb nl nog garantie)en wat moet er eventueel aan gedaan worden ?? Het duurt nl ongeveer 10 sec voordat ik die ‘klik’ hoor, terwijl het lampje na ongeveer 2 seconden uit is. Zelfs de check engine controle lampje is dan al uit.

mvrgr marcel

• rob

ik neem aan dat je een covec f hebt. het probleem zit niet in het gloeien dan zou je namelijk met koud weer problemen hebben. ik denk dat het een inwendige lekkage in de brandstof pomp is. Jou dealer moet maar eens contact opnemen met terlouw brandstofpomprevisie.

• JK

Lekkerrrr Duuurrrrrr :)