Ze ( de garage) hebben de laatste keer leidingen laten maken (Hyundai levert deze schijnbaar niet) die niet meer doorroesten, vandaar de hoge prijs. Ik zal het voorlopig dus even moeten afwachten hoe deze zich houden. Ben trouwens afgelopen vrijdag weer heen geweest want er lag weer een beetje olie op de oprit… Bleek dat bij één van de flexibele koppelingen van de oliekoeler de slangklem los zat (kon de monteur zo met zijn vingers losdraaien…).
Dat doorroesten gebeurt trouwens ongeveer 1x in de twee jaar en het “vergaan” van de flexibele koppelingen ook: het ene jaar moet dit en het andere jaar het andere vervangen worden. De auto is bijna 7 jaar oud; de leidingen zijn inmiddels al voor de 2e keer vervangen. Gemiddelde levensduur dus zo'n 2 jaar.
Heb inmiddels ook bij de oudere posten op dit prikbord gezien dat de H100 “berucht” zou zijn vanwege olielekkages.
Heb ook van een vrachtwagenmonteur begrepen dat deze leidingen gevoelig zijn voor schokken en trillingen en dan gaan scheuren omdat er geen spiraal in is aangebracht die dit moet opvangen (komt bij vrachtauto's met metalen olieleidingen wel voor). Dit zou ook de oorzaak van lekken kunnen zijn.