hoge toon

• johan

Hallo.sinds gisteren geeft mijn excel tijdens het rijden

regelmatig een sherp schurend geluid,ik denk zelf dat

dit vanaf de rem komt. weet iemand misschien wat

dit geluid precies kan zijn en of t schade oplevert

alvast bedankt

• H.van Rossum

Hallo Johan. Het snerpende geluid kan van je remmen zijn. Als het goed is gebeurd dat als het vochtig is geweest en je net weg rijd en dan gaat remmen voor een bocht of zo.Na een paar keer remmen moet dat dan echt weg zijn. Is het niet weg dan wordt het zo snel mogelijk naar de garage want dan zijn de remblokken en of schoentjes versleten en dan is het remmen van metaal op metaal. en beschadig je de remschijven en of remtrommels, vervangen kost dan aardig wat euro's buiten het feit dat het gevaarlik is natuurlijk. Mocht het geluid er zijn zonder dat je de remmen gebruikt zou ik je ook adviseren niet verder te rijden (hooguit naar de garage)want dat kan namelijk de v-snaar zijn en veroorzaakt een oververhitte motor die kan ploffen met het gevolg een nieuwe motor. Het geluid van de v-snaar is meer een gierend geluid bij het optrekken. Is het een geluid die constant is raad ik je echt aan ook naar de garage te gaan want goed is het niet natuurlijk.Alleen bij het eerste waarvan ik vertelde van het vochtprobleem kan het geen kwaad.Maar na laten kijken kan ook nooit kwaad en de prijs kan dan alleen maar meevallen. Ik hoop dat je er wat aan heb. Met vriendelijke groeten Hennie van Rossumjohan schreef:

>

>

> Hallo.sinds gisteren geeft mijn excel tijdens het rijden

> regelmatig een sherp schurend geluid,ik denk zelf dat

> dit vanaf de rem komt. weet iemand misschien wat

> dit geluid precies kan zijn en of t schade oplevert

>

> alvast bedankt