h200/motor

  • wietze

    Heb een h200 uit 7-2000 op het oog met 59kw. Hoor hier en daar dat de motors vaak kapot zijn, heeft iemand daar ervaring mee. Ook ben ik benieuwd naar de motor, snelheid en trekvermogen. Heb nu een Ford transit 80d met 51 kw die iets te weinig vermogen heeft naar mijn mening. Vooral op de snelweg met carvan in suaerland/ardenen (lange hellingen) Heeft iemand ervaring hier mee dan hoor ik het graag

    bijvoorbaat dank

    wietze de vries

  • Johan42

    Beste wietze,ik kan je op je vraag een zeer opjectief antwoord geven.

    Ik ben namelijk met de paasdagen naar luxemburg geweest,dus ik ben de ardennen doorgegaan.

    Ik zat in diekirch,dat is dus het suererland.

    Ik heb een bus van 59pk uit 04-2000 en ben er ook al mee naar portugal geweest,

    met een caravan erachter,die tot 1500kg beladen mag worden.

    de caravan is6.80mtr.

    Als je het de eerste keer totaal ziet staan denk je wouw,dat is wat!!.

    Nu heb ik hem niet geladen tot 1500kg,maar samen met wat in de auto ligt,is het geheel,toch een behoorlijk gewicht.

    Maar nu komt het,dat gewicht is totaal geen probleem voor deze auto,op een helling van rond de 12%,trekt hij gewoon weg,dat is een heel zeker gevoel,vooral als je zoals ik vroeger ook met een eend,met karretje en 3kinderen,tegen de heuvels rondom luik gereden heb,met zweet in mijn handen of ik boven kwam.

    Het zijn dan inderdaad een paar energie vreters.

    Ik ga er in mijn 3de versnelling,met ongeveer 60a65 tegenaan,niet snel,maar je weet dat je altijd bovenkomt en de temperatuur van de auto?,prima.

    Ook naar portugal,over de pireneen,met behoorlijk warm weer,gaat de temp geen graadje omhoog,klasse.

    Natuurlijk gaan mij,genoeg andere auto's,met caravan voorbij,misschien met met commonraildiesel en een lichtere caravan,maar de stabiliteit en het maximumkoppel bij 23000toeren,maakt dat je over het algemeen,makkelijk steeds in zijn 5 kan rijden,als de hellingen niet te stijl zijn,dat is heerlijk rustig, 80km per uur rijden,met 25000 toeren. Bij bergop moet je dus opletten,dat je wel op tijd schakeld,maar niet terugvalt onder de 23000 toeren,dan gaat alles prima.

    Dieselgebruik,met stevig doorrijden 1-7,rustig 1-8,zonder caravan,toeren in de bergen,haalde ik 1-9.

    Als laatste maar niet onbelangrijk,het bochtenwek gaat door de niet al te grote draaicircel,ook best makkelijk,ook bij keren.

    Buiten spiegels is wel een probleem,moeilijk goede te vinden,ik kocht de mijne bij de zwerver in eindhoven,maar daar is al meer over bericht.

    Mocht je nog vragen hebben,ik geef (noch),geen adres,maar zet het maar op de site,dan lees ik het wel.

    groetjes,johan.

  • Arie

    Johan42 schreef:

    >

    > Natuurlijk gaan mij,genoeg andere auto's,met caravan

    > voorbij,misschien met met commonraildiesel en een lichtere

    > caravan,maar de stabiliteit en het maximumkoppel bij

    > 23000toeren,maakt dat je over het algemeen,makkelijk steeds

    > in zijn 5 kan rijden,als de hellingen niet te stijl zijn,dat

    > is heerlijk rustig, 80km per uur rijden,met 25000

    > toeren. > Bij bergop moet je dus opletten,dat je wel op tijd schakeld,maar niet terugvalt

    > onder de 23000 toeren,dan gaat alles prima.

    Waar heb jij die motor laten tunen dat ie 25000 klappen haalt?;-)

  • Arie

    wietze schreef:

    >

    > Heb een h200 uit 7-2000 op het oog met 59kw. Hoor hier en

    > daar dat de motors vaak kapot zijn, heeft iemand daar

  • Arie

    Toleranties werden (worden?) bij Hyundai nogal ruim genomen zodat je de ene keer een prima motor treft en de andere keer een puinbak die de 100.000 nog niet eens haalt. Gaat trouwens ook op voor de andere onderdelen van de wagen.

    Heb zelf een ervaring met een 2000 model.

    Nadat een niet waterdichte stekker naar de brandstofpomp, die kortsluiting en een op hol slaande motor veroorzaakte, was doorverbonden heeft de motor op zich zo'n 90.000km prima gelopen ondanks dat ik er op zich vaak maar korte stukjes mee reed. Gemiddeld verbruik zonder al te veel belading 1:9,5.

    Verder wat kleine eletr(on)ische storingen gehad die bijna allemaal binnen garantie verholpen zijn.

    Zoals ook Johan al aangeeft gaat hij niet hard de berg op maar hij blijft wel gaan.

    Verder is hij zonder al te veel belading en op de nederlandse wegen een vlotte wagen die goed mee kan komen met het overige verkeer.

    Belangrijkste is dat je een betrouwbare dealer weet te vinden die je bij problemen adequate service kan geven. Geldt natuurlijk voor alle merken maar met een onderhoudsinterval van 7500 km ziet hij de garage natuurlijk wel met enige regelmaat van binnen.

    Wat wel tegenviel is de warmte die vanuit het motorcompartiment naar binnen kwam. Moest soms echt de airco gebruiken om het binnen aangenaam te houden terwijl de buitenluchttemperatuur niet eens gek hoog was.

    Nadat ik de wagen “een beetje smaller” gemaakt had kostte het best wel veel moeite om de juiste onderdelen, in goede staat en binnen een redelijke termijn bij de reparateur te krijgen.

    Veel sux6 met het maken van je keuze!

  • patrick

    Ik heb een h 200 uit 1999.

    Ik stond 10 km voor Parijs met een opgeblazen motor,en dacht had ik maar een Vito gekocht .Groetjes.

  • Blijerijer

    Welkom bij de club van Hyundai H200 ellende ervaringen. Ik voel met je mee. Heb soortgelijke shit gehad met deze “fantastische wagen” Naar de schroothoop met dit merk. Dit prikbord is een grote verzameling van Hyundai rijders met allerlei klachten van groot tot klein. En ja, natuurlijk zijn er bezitters van dit merk die zweren bij deze wagens…..nou veel sterkte er mee. Hyundai is de spreekwoordelijke verbeelding van “goedkoop is duurkoop” . Ik rij inmiddels weer in een normale auto (godzijdank) En voor al die personen die menen te moeten reageren op dit bericht; sterkte langs de snelweg in de brandende hitte wachtende op de sleepdienst. Dag vakantie!!!! (en geld) Misschien herinner je je dit bericht dan nog.

  • Hyundai rijder

    Maar met dit merk kom de grens nog over de Duitsers halen dat niet eens ,die stranden nog ver voor de grens

  • M

    Scandinavische auto's dan maar, kom je tenminste nog echt eens ergens!

    Hyundai's zijn alleen maar geschikt om tussen de dealer en je huis heen en weer te rijden! :+ ;)

  • sander rietveld

    Wat een stelletje ouwe hoeren zijn jullie ja diegene die afgeven op hyundai allereerst als je je motor opblaast ligt het niet aan de de auto of wat voor merk maar aan de berijder, de rouwdouwers onder de mensen die denken verstand te hebben van auto's dikke @!#$ voor jullie en ook voor die mensen die hier alleen af komen geven op dit merk kom hier dan ook niet ik ga ook niet naar een mercedes forum om af te zeiken .

    bij iedere merk heb je rouwdouwers er tussen zitten die houden nog geen driewieler heel

    groetjes sander